Dział: Temat numeru

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Koleje cargo nie przebijają szklanego sufitu. Nie możemy czy nie chcemy złapać króliczka?

Koleje towarowe – synonim unijnej polityki ekotransportu – nadal przeżywają ciężkie czasy w Europie. Znane są przyczyny. Postawiono diagnozy, wdrożono wiele środków zaradczych. Efekty są takie sobie. Bo nie trafia się w sedno?

Czytaj więcej

Aż 25,9 mld zł z KPO na rozwój infrastruktury transportowej. Infrastruktura dla zintegrowanego transportu

– Jeszcze kilkanaście lat temu Polska była postrzegana głównie jako kraj tranzytowy, a dziś jest jednym z liderów europejskiej logistyki. Nowoczesna infrastruktura, dynamicznie rozwijający się sektor i konkurencyjne firmy transportowe sprawiają, że z powodzeniem funkcjonujemy na rynkach międzynarodowych – podkreśla w rozmowie z Januszem Mincewiczem Joanna Lech, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Czytaj więcej

Gdy ładunek nie jest paletą

Kluczową wartością osprzętu funkcjonalnego jest to, że można dzięki niemu dostosować dany środek transportu wewnętrznego do indywidualnych, nierzadko bardzo specyficznych potrzeb użytkownika. Dzięki temu właśnie można np. łatwiej dokonywać za- i wyładunku nietypowych gabarytowo i tonażowo towarów.

Czytaj więcej

Żegluga morska ostrzy kurs na ochronę klimatu

Zmalał optymizm, że w połowie stulecia statki będą powszechnie na świecie zeroemisyjne (netto). Jednak dekarbonizacja żeglugi postępuje, pchana przez liderów technologii i przewozów.

Czytaj więcej

Transport morski (znów) na wzburzonych wodach

9 lipca nadciągnie z pełną mocą burza zasiana przez Donalda Trumpa. Może będzie łagodniejsza, niż wskazywały na to chmury w kwietniu. Ale logistyka musi przygotować się na najgorsze.

Czytaj więcej

Karma wraca. Nadużywanie procedury przesyłek de minimis w e-handlu

Za sprawą e-handlu rynek przesyłek kurierskich, ekspresowych oraz pocztowych (KEP) rośnie od lat jak na drożdżach. W tym roku tempo to może spowolnić, gdyż wzrost ma też niezdrowe korzenie.

Czytaj więcej

Trudny odwrót od procedury de minimis. Zdrożeją towary sprzedawane w e-handlu?

I kraje UE, i USA rozprawiają się z procedurą de minimis w imporcie. Każde na swój sposób.

Czytaj więcej

E-commerce w erze zmian. Jak spedycje mogą sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów?

Rynek e-commerce przedefiniowuje logistykę. Wymagania dotyczące szybkości dostaw, transparentności i integracji systemów rosną z roku na rok, a branża spedycyjna musi nadążać za tymi zmianami. Firmy spedycyjne, które nie mają własnych magazynów, powinny skupić się na optymalizacji zarządzania frachtami, lepszej organizacji procesów i elastycznym finansowaniu współpracy z przewoźnikami. Przestrzeń do rozwoju nadal jest ogromna i napędzana rosnącymi wymaganiami klientów. A ci chcą przede wszystkim sprawnych i ekspresowych dostaw, nawet w kilkanaście minut od złożenia zamówienia.

Czytaj więcej

Cło na import chińskiego e-commerce wyśle logistykę na morze i do magazynów. Produkty e-commerce stanowią już ponad 97% wszystkich unijnych deklaracji celnych

W 2024 r. UE zaimportowała 4,6 mld tanich paczek zwolnionych z cła. W USA wolumen takich przesyłek osiągnął 1,36 mld. Większość to zamówienia e-commerce z Chin, w Unii to 91%, w USA 60,8%, ale nadchodzi koniec zasady de minimis w imporcie i będzie to rewolucja w e-handlu i logistyce. Choć bilans zysków i strat nie jest jeszcze dokładnie znany, to najpewniej straci lotnictwo, zyska logistyka kontraktowa, ale podrożeją e-zakupy, nawet o 62 euro rocznie. Oznacza to, że wyczekiwana stabilizacja nie nastąpi, należy się raczej przygotować na dynamiczne zwroty akcji i historie, jak ta o zwycięstwie chińskich paczek nad amerykańskimi celnikami.

Czytaj więcej

Outsourcing procesów w e-commerce

– Dzięki wykorzystaniu automatyzacji i skalowalnym rozwiązaniom klienci 3LP mogą skupić się na rozwoju swojego biznesu, a my zajmujemy się logistyką w sposób efektywny, przewidywalny i transparentny. Zapewniamy pełną integrację z systemami e-commerce, co pozwala na automatyzację procesów i jeszcze większą efektywność operacyjną – mówi Piotr Streker, Dyrektor Fulfillmentu w 3LP (Würth Group Member).

Czytaj więcej

Jak zminimalizować koszty operacyjne floty?

– Dzisiaj Continental należy do światowych liderów przemysłu technologicznego, a na oponach Continental wyjeżdża z fabryki średnio co trzeci samochód wyprodukowany w Europie – podkreśla Krzysztof Otrząski, dyrektor ds. rozwiązań flotowych w Continental Opony Polska, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

Czytaj więcej

2024 rokiem pełnym wyzwań w sektorze TSL

Rok 2024 był szczególnym okresem dla branży transportu, spedycji i logistyki. Mijające 12 miesięcy to czas, w którym wyzwania ekonomiczne i prawne wymusiły zmianę podejścia do zarządzania finansami. Sytuacja ta znalazła odzwierciedlenie w gwałtownym wzroście liczby zleceń windykacyjnych. Było to pokłosie trudności finansowych, z jakimi zmagały się firmy transportowe.

Czytaj więcej