Dział: E-commerce

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Szybko, wszędzie, naraz. Rola spedycji w powodzeniu last mile delivery

W świecie e-commerce, gdzie klient oczekuje dostawy „na wczoraj”, a konkurencja nie śpi, ostatnia mila to prawdziwe pole bitwy. Ten z pozoru najkrótszy odcinek trasy – dostawa paczki prosto pod drzwi odbiorcy – może pochłonąć nawet połowę całkowitych kosztów transportu. Ale to nie tylko kwestia finansów. To właśnie na tej, często niedocenianej, ostatniej prostej rozstrzygają się zadowolenie klienta, lojalność i powrót do e-sklepu. Jak firmy spedycyjne, architekci całego łańcucha dostaw, mogą zoptymalizować etap last mile delivery i zamienić wyzwanie w przewagę konkurencyjną?

Czytaj więcej

Nowe pomysły UE na e-commerce z Chin szansą dla logistyki kontraktowej

Parlament Europejski chce, aby każda paczka e-commerce importowana spoza Unii była obciążana opłatą manipulacyjną wynoszącą 0,5 euro, ale tylko w scenariuszu, kiedy najpierw trafi do centrum konsolidacji i stamtąd zostanie wysłana do konsumenta. W innym przypadku wysokość daniny wyniesie 2 euro. To niepowtarzalna okazja dla sektora logistyki kontraktowej, który mógłby zarządzać taką konsolidacją oraz dostawami w imieniu platform sprzedażowych pochodzących głównie z Chin. Te z pewnością potrzebują dostępu do europejskich konsumentów, choć sama Unia dąży do ograniczenia napływu zakupów internetowych z Państwa Środka, mimo że generują one wzrosty, również w logistyce dla e-commerce.

Czytaj więcej

Logistyka nowym kanałem marketingowym w e-commerce. Raport Alsendo

Tylko 28% firm e-commerce planuje inwestycje w nowe technologie, mimo że większość z nich przyznaje, że automatyzacja poprawia efektywność i zmniejsza koszty. 73% zna narzędzia do optymalizacji logistyki, ale efektywnie korzysta z nich tylko połowa. 59% firm w ogóle nie wykorzystuje stron śledzenia przesyłek w celach marketingowych – choć odwiedza je prawie każdy klient. Wyniki najnowszego raportu Alsendo wskazują, że logistyka staje się kluczowym elementem doświadczenia zakupowego i niewykorzystaną szansą na budowanie lojalności klientów.

Czytaj więcej

Polski e-commerce ma się dobrze, ale na koniec roku może mieć lekko pod górkę. Kondycja sektora e-commerce

Krajowy rynek e-handlu urośnie w tym roku o 7%, osiągając wartość 140 mld zł. W ciągu kilku kolejnych lat sektor będzie się rozwijał w średnim tempie 8% rocznie, aby w 2028 r. uzyskać wycenę na poziomie 192 mld. Jednym z kluczowych elementów decydujących o dynamice wzrostu i konkurencyjności poszczególnych sprzedawców będzie logistyka, która awansowała do grona czynników motywujących Polaków do zakupów w sieci. Po trzech kwartałach 2024 r. e-commerce nad Wisłą ma się całkiem nieźle, choć to ostatnie dwa miesiące, a zwłaszcza listopad, zadecydują o ostatecznych wynikach. To najlepszy okres zarówno dla e-sklepów, jak i obsługujących ich operatorów logistycznych.

Czytaj więcej

Handel bez granic: GS1 Polska przebadała niemal 900 sprzedawców internetowych

Raport GS1 Polska „Kierunek: cross-border e-commerce” to przewodnik dla małych i średnich sprzedawców internetowych. Powstał po badaniu niemal 900 polskich firm. Ma służyć wskazówkami podmiotom, które stoją w obliczu rosnącej inflacji i szukają możliwości ekspansji na zagraniczne rynki.

Czytaj więcej