Logistyka nowym kanałem marketingowym w e-commerce. Raport Alsendo

E-commerce

Tylko 28% firm e-commerce planuje inwestycje w nowe technologie, mimo że większość z nich przyznaje, że automatyzacja poprawia efektywność i zmniejsza koszty. 73% zna narzędzia do optymalizacji logistyki, ale efektywnie korzysta z nich tylko połowa. 59% firm w ogóle nie wykorzystuje stron śledzenia przesyłek w celach marketingowych – choć odwiedza je prawie każdy klient. Wyniki najnowszego raportu Alsendo wskazują, że logistyka staje się kluczowym elementem doświadczenia zakupowego i niewykorzystaną szansą na budowanie lojalności klientów.

Logistyka fundamentem nowoczesnych relacji z klientem

Wnioski z raportu wskazują, że rola logistyki się zmienia. Firmy przestają traktować ją jako „zaplecze”, a zaczynają postrzegać jako przestrzeń komunikacji i relacji z klientem. Aż 61% badanych firm regularnie wysyła spersonalizowane powiadomienia e-mail dotyczące zamówień – i 44% z nich obserwuje dzięki temu wzrost zaangażowania klientów. Śledzenie przesyłki przestaje być wyłącznie informacją „gdzie jest paczka” – staje się punktem kontaktu, który można kreatywnie zagospodarować.

Tracking, który angażuje i konwertuje?

Mimo tak dużego potencjału aż 59% firm nie wykorzystuje stron śledzenia przesyłek do działań marketingowych. To paradoks, biorąc pod uwagę, że to jedno z nielicznych miejsc, które klient odwiedza z własnej inicjatywy i z pełnym zaangażowaniem. Tylko 8% firm akty...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy