Polski e-commerce ma się dobrze, ale na koniec roku może mieć lekko pod górkę. Kondycja sektora e-commerce

E-commerce

Krajowy rynek e-handlu urośnie w tym roku o 7%, osiągając wartość 140 mld zł. W ciągu kilku kolejnych lat sektor będzie się rozwijał w średnim tempie 8% rocznie, aby w 2028 r. uzyskać wycenę na poziomie 192 mld. Jednym z kluczowych elementów decydujących o dynamice wzrostu i konkurencyjności poszczególnych sprzedawców będzie logistyka, która awansowała do grona czynników motywujących Polaków do zakupów w sieci. Po trzech kwartałach 2024 r. e-commerce nad Wisłą ma się całkiem nieźle, choć to ostatnie dwa miesiące, a zwłaszcza listopad, zadecydują o ostatecznych wynikach. To najlepszy okres zarówno dla e-sklepów, jak i obsługujących ich operatorów logistycznych.

Jak wygląda sytuacja w polskim e-commerce?

Przeszkód nie brakowało, ale wiele wskazuje na to, że bieżący rok będzie kolejnym niezłym okresem dla polskiego sektora e-commerce. Co prawda nie należy się spodziewać skokowego zwiększenia sprzedaży znanego z pandemii, kiedy ograniczony dostęp do tradycyjnych kanałów handlu detalicznego skierował klientów do internetu, ale dane pokazują, że krajowy e-handel będzie rósł w przyzwoitym tempie. Wiadomo już, że nie zrealizuje się zapowiadana jeszcze w 2022 r. dynamika wzrostowa, na co znaczący wpływ miała presja inflacyjna i zeszłoroczne spowolnianie gospodarcze, ale perspektywa dalszej ekspansji dla sektora pozostaje stabilna.
Według niedawnego raportu opublikowanego przez PwC wartość sprzedaży w polskim e-commerce osiągnie w tym roku 140 mld zł, czyli o 7% więcej niż rok wcześniej. Z analiz zawartych w opracowaniu wynika także, że udział e-handlu w całkowitej sprzedaży detalicznej osiągnie poziom 14%. Optymistycznie wyglądają również założenia na cztery kolejne lata. Do 2028 r. rynek ma się rozwijać w średniorocznym tempie 8% (CAGR), aby na koniec prognozy osiągnąć wycenę sięgającą 192 mld zł. W ciągu tego czasu rynek zyska więc 52 mld zł. Zdaniem autorów raportu e-commerce...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy