Jak wygląda sytuacja w polskim e-commerce?
Przeszkód nie brakowało, ale wiele wskazuje na to, że bieżący rok będzie kolejnym niezłym okresem dla polskiego sektora e-commerce. Co prawda nie należy się spodziewać skokowego zwiększenia sprzedaży znanego z pandemii, kiedy ograniczony dostęp do tradycyjnych kanałów handlu detalicznego skierował klientów do internetu, ale dane pokazują, że krajowy e-handel będzie rósł w przyzwoitym tempie. Wiadomo już, że nie zrealizuje się zapowiadana jeszcze w 2022 r. dynamika wzrostowa, na co znaczący wpływ miała presja inflacyjna i zeszłoroczne spowolnianie gospodarcze, ale perspektywa dalszej ekspansji dla sektora pozostaje stabilna.
Według niedawnego raportu opublikowanego przez PwC wartość sprzedaży w polskim e-commerce osiągnie w tym roku 140 mld zł, czyli o 7% więcej niż rok wcześniej. Z analiz zawartych w opracowaniu wynika także, że udział e-handlu w całkowitej sprzedaży detalicznej osiągnie poziom 14%. Optymistycznie wyglądają również założenia na cztery kolejne lata. Do 2028 r. rynek ma się rozwijać w średniorocznym tempie 8% (CAGR), aby na koniec prognozy osiągnąć wycenę sięgającą 192 mld zł. W ciągu tego czasu rynek zyska więc 52 mld zł. Zdaniem autorów raportu e-commerce...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!