Dziesięć faktów o polskim e-commerce w 2024 r. Jak wygląda branża e-commerce w 2024 r.

E-commerce
  • Czy osiągnięty w czasach pandemii wysoki odsetek osób kupujących w internecie utrzymał się po jej zakończeniu?
  • Czy użytkownicy wchodzą na chińskie marketplace’y tylko, aby oglądać produkty, czy również aby je kupić?
  • Kto został liderem pod względem płatności online?
  • Jakie produkty internauci kupują najczęściej i na co wydają najwięcej?
  • Jak wyglądają zasięgi całej branży i poszczególnych sklepów w Polsce?

1. Wzrost z czasów COVID-19 został utrzymany

W czasie pandemii mierzyliśmy się z wieloma obostrzeniami i problemami w związku z robieniem zakupów w sklepach stacjonarnych. Spowodowało to szybki wzrost odsetka osób kupujących online. W efekcie w 2021 r. 75% badanych zadeklarowało, że kupuje w polskich e-sklepach, co stanowiło wzrost o 12 p.p. w porównaniu z rokiem 2019. I na tym wzrost się skończył.

Rys. 1. Kupujący online. Źródło: Gemius, Raport „E-commerce w Polsce 2024”

Tegoroczna edycja raportu „E-commerce w Polsce” jest czwartą z kolei, w której odsetek ten nie uległ zmianie. Fakt, że udało się utrzymać pandemiczny wzrost (i z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy