Inwestorzy w obliczu decyzji o budowie automatycznego magazynu paletowego często stoją przed dylematem, którego sens można streścić następująco: jaką technologię mam wybrać i czy nie spowoduje ona ograniczeń w dostępności do towaru i nie będzie miała zbyt niskiej przepustowości?
Dział: Zarządzanie
Problemy z płynnością finansową wciąż dla wielu przedsiębiorców brzmią jak wyrok. Komornik, paraliż operacyjny, a na końcu upadłość – ten scenariusz, choć głęboko zakorzeniony, ma coraz mniej wspólnego z realiami współczesnego prawa gospodarczego. Zmiana, jaka zaszła w polskim systemie prawnym po wejściu w życie Prawa restrukturyzacyjnego w 2016 r., jest fundamentalna. Celem nie jest już likwidacja przedsiębiorstwa, ale jego uratowanie.
Logistyka i transport wymagają zastosowania efektywnego systemu monitorowania narzędzi, produktów, środków przewozowych. Ważną rolę może odgrywać identyfikacja radiowa RFID (radio frequency identification). Stanowi ona nowoczesną alternatywę dla powszechnie dotychczas stosowanej identyfikacji optycznej realizowanej z wykorzystaniem kodów kreskowych.
Francuska Administracja Celna wprowadza nowy system Obligatoryjnej Koperty Logistycznej (Enveloppe Logistique Obligatoire – ELO), który istotnie wpłynie na organizację transportów między Unią Europejską a Wielką Brytanią przez terytorium Francji. Polscy przewoźnicy powinni już teraz rozpocząć przygotowania do wdrożenia nowych procedur.
Współczesny rynek logistyczny ma bez wątpienia bardzo bogatą ofertę systemów informatycznych do zarządzania magazynem. Duża część z nich jest w yposażona w funkcje do kontrolowania i raportowania stanów magazynowych w bardzo podstawowym zakresie. Jednak czy to wystarczy?
Doradztwo w logistyce nie polega na przekazywaniu gotowych rozwiązań, lecz na przeprowadzaniu systematycznego procesu diagnozy, analizy oraz modelowania rozwiązań, które są osadzone w realiach danej organizacji. Praca konsultanta logistycznego to nie „wiedza z książki”, lecz interdyscyplinarne połączenie doświadczenia operacyjnego, znajomości technologii, umiejętności interpretacji danych oraz kompetencji w zakresie zarządzania zmianą. Dobrze przeprowadzone doradztwo opiera się na empirycznym poznaniu rzeczywistości klienta, a nie na aplikacji generycznych modeli.
Nowa polityka celna prezydenta Donalda Trumpa wprowadza fundamentalne zmiany w architekturze światowego handlu. Głównym jej celem jest zmiana preferencji amerykańskich konsumentów i skłonienie ich do wybierania produktów rodzimych oraz przeniesienie produkcji na terytorium Stanów Zjednoczonych. W obecnej sytuacji gospodarczej widzimy jednak, że tworzy to klimat niepewności, w którym przedsiębiorcy wstrzymują się z inwestycjami w rozwój produkcji, oceniając ryzyko jako zbyt wysokie.
Twoja firma rośnie, a przestrzeń magazynowa się kurczy? Potrzebujesz zoptymalizować powierzchnię, czas lub poradzić sobie z niedoborem pracowników? Niezależnie od tego, czy pracujesz z paletami, pojedynczymi produktami, czy pojemnikami – Reesink Logistic Solutions dostarcza inteligentne, zautomatyzowane systemy logistyczne, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję.
Niewielu wie, że AutoStore powstał z potrzeby rozwiązania własnego problemu. W latach 90. Hatteland Group, będąca jednym z największych dostawców elektroniki w Europie Północnej, zbudowała nowy duży magazyn do przechowywania komponentów elektronicznych, sprzedawanych do największych ówcześnie znanych marek takich jak m.in. Philips, Sharp czy Siemens.
W obliczu dynamicznego rozwoju e-commerce i logistyki wysokość magazynów staje się istotnym elementem strategii inwestycyjnych. Obiekty o wysokości 12 m umożliwiają lepsze zarządzanie przestrzenią i zoptymalizowanie wynajmowanej przestrzeni. Co jeszcze czyni je atrakcyjnym rozwiązaniem dla inwestorów i najemców? O tym opowiada Adrian Winiarek, Dyrektor ds. Rozwoju Nieruchomości w MDC2 w rozmowie z Jolantą Matyńską-Kalata.
– Rada Ministrów przyjęła Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024–2032. który przewiduje wydatki na kontynuację prac przygotowawczych i projektowych oraz zasadnicze roboty budowlane w łącznej wysokości 131,7 mld zł. Największa część budżetu ma pochodzić ze skarbowych papierów wartościowych (ok. 59,3 mld zł), dłużnego finansowania komercyjnego (ok. 26,8 mld zł) oraz finansowania Unii Europejskiej (ok. 33,6 mld zł) – wylicza dr Filip Czernicki, prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.
Giełda wierzytelności to efektywne narzędzie dla wierzycieli i inwestorów, które pozwala na szybkie odzyskanie zamrożonych środków oraz optymalizację zarządzania należnościami. W branży TSL, gdzie płynność finansowa ma kluczowe znaczenie, korzystanie z tego typu rozwiązań może być elementem skutecznej strategii zarządzania ryzykiem, a obecność firmy na giełdzie wierzytelności może stanowić sygnał ostrzegawczy dla potencjalnych kontrahentów i wpłynąć na decyzje biznesowe innych podmiotów.