Korzyści z transportu intermodalnego

Transport i spedycja

– Intermodal, łącząc najlepsze cechy przewozów kolejowych i drogowych, jest rozwiązaniem najbardziej pożądanym ze względów ekologicznych i środowiskowych, a jednocześnie najbardziej efektywnym – podkreśla Monika Konsor-Fąferek, dyrektor ds. rozwoju PCC Intermodal, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

Od kilkunastu lat kieruje Pani działem rozwoju PCC Intermodal. Jak w tym czasie zmieniły się przewozy intermodalne?

PCC Intermodal SA działa na rynku intermodalnym już dwie dekady. Zaczęliśmy w 2005 r., organizując jeden pociąg w tygodniu pomiędzy Brzegiem Dolnym a Świnoujściem. Dziś uruchamiamy ponad 20 pociągów dziennie w relacjach krajowych i międzynarodowych. Przez ten czas wszystko się zmieniło, łącznie z prędkością towarowych przewozów kolejowych. Nasza firma zaczynała przygodę z intermodalem od małego kilkuosobowego zespołu, a dziś zatrudniamy blisko 600 osób. Wybudowaliśmy i zmodernizowaliśmy przez ten czas nowoczesne terminale przeładunkowe, w ważnych gospodarczo regionach naszego kraju, dzięki czemu możliwe stało się zorganizowanie regularnej sieci połączeń intermodalnych do i z Polski, jak i przez nią. PCC Intermodal posiada licencję kolejową, własny tabor zarówno kolejowy, jak i drogowy, agencję celną i unikatowe know-how w zakresie sprawnej organizacji przewozów intermodalnych na bazie door-door.

Monika Konsor-Fąferek, dyrektor ds. rozwoju PCC Intermodal

Co się zmieniło w ostatnich latach?

Największą zmianą, jaką obserwujemy na przestrzeni ostatnich lat, jest to, że nikomu już nie trzeba tłumaczyć, czym jest transport intermodalny. Praktycz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy