Rynek intermodalny ciągle się rozwija. Czy mamy odpowiednią infrastrukturę?

Transport i spedycja

– Analiza potencjału rozwoju infrastruktury intermodalnej oraz małych i średnich portów morskich w poszczególnych regionach, przygotowana przez nasz bank, daje powody do optymizmu. Jednak, żeby w pełni wykorzystać potencjał polskiego rynku intermodalnego, potrzebne są inwestycje – diagnozuje Anna Łopaciuk, dyrektor ds. inwestycji infrastruktury transportu w Banku Gospodarstwa Krajowego, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

W jakim zakresie Bank Gospodarstwa Krajowego wspiera finansowanie projektów infrastrukturalnych?

BGK to nie jest zwykły bank, to jedyny polski bank rozwoju, bank z misją, który przeznacza środki na inwestycje związane z rozwojem kraju. Jeśli chodzi o nasze finansowanie, to jesteśmy operatorem kilku rządowych funduszy z obszaru infrastruktury, takich jak: Krajowy Fundusz Drogowy, Fundusz Kolejowy i Fundusz Żeglugi Śródlądowej, w których nakłady finansowe zamykają się miliardowymi wielkościami. BGK działa także jako partner wdrażający programy Komisji Europejskiej, jak to ma miejsce z instrumentem The Connecting Europe Facility, Alternative Fuel Infrastructure Facility (CEF 2 AFIF). Rozwiązanie to ma na celu wspieranie rozwoju infrastruktury dostaw paliw alternatywnych, przyczyniając się do dekarbonizacji transportu wzdłuż transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. CEF 2 AFIF finansuje rozwój infrastruktury paliw alternatywnych poprzez połączenie dotacji CEF ze środków UE ze wsparciem finansowym, zwrotnym instytucji finansowych m.in. takich jak BGK. Wreszcie mamy „klasyczną” ofertę banku, czyli kredyty czy gwarancje przeznaczone na finansowanie inwestycji infra...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy