Ładowarki z dopłatą i drogi pod napięciem. Czy rozwiążą problem z infrastrukturą dla BEV-ów?

Transport i spedycja

31 marca wystartowały nabory w dwóch rządowych programach, których celem jest rozbudowa polskiej sieci ładowania pojazdów elektrycznych, w szczególności ciężarowych. 4 mld zł trafią do chętnych do budowy nowych stacji i wzmocnienia sieci elektroenergetycznych na ich potrzeby. Tymczasem na zachodzie w siłę rośnie nowy trend – elektryczne drogi zasilające samochody podczas jazdy. Nowy odcinek elektrycznej autostrady jeszcze tej wiosny powstać ma we Francji.

Programom dopłat do rozwoju infrastruktury ładowania pilotuje Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Środki są przeznaczone dla przedsiębiorstw zainteresowanych budową ogólnodostępnych sieci ładowania dla transportu ciężkiego oraz, w ramach drugiego programu, budową lub rozbudową sieci elektroenergetycznych na potrzeby stacji ładowania dużych mocy. Nabór wniosków rozpoczął się 31 marca, a budżet każdego z programów wynosi 2 mld zł.
Na pierwszy nabór do każdego z nich przeznaczono 1 mld zł.

Dotacje na ładowarki i sieci przesyłowe

Zgodnie z założeniami programu „Wsparcie budowy lub rozbudowy ogólnodostępnej stacji ładowania dla transportu ciężkiego”, dopłaty mają przyczynić się do powstania 550 nowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych zlokalizowanych przy trasach sieci...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy