–Centrum Polski, okolice Łodzi, Strykowa, Piotrkowa Trybunalskiego, skomunikowane poprzez autostrady A1 i A2, a także drogi ekspresowe S8 i S14, to prawdziwe zagłębie logistyczno-magazynowe Polski – podkreśla w rozmowie z Januszem Mincewiczem Paweł Woźniak, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Dział: Transport
Trans Polonia jest jednym z kluczowych przewoźników na europejskim rynku transportu towarów niebezpiecznych. To rynek bardzo wymagający, na którym liczą się przede wszystkim jakość i zaufanie budowane latami. Dołączenie do TPG w czerwcu tego roku holenderskiego przewoźnika Nijman/Zeetank umacnia pozycję grupy, ale także otwiera możliwości świadczenia usług transportu intermodalnego.
Druga kadencja Donalda Trumpa upływa pod znakiem radykalnych decyzji gospodarczych. Wśród nich na czoło wysuwa się propozycja objęcia 50-proc. cłem towarów sprowadzanych z Unii Europejskiej, obecnie wstrzymana do 9 lipca. Jasne jest, że wdrożenie tak wysokich ceł może mieć katastrofalny wpływ na sytuację ekonomiczną na kontynencie. Wśród sektorów, które na tej decyzji stracić mogą najwięcej, znajduje się transport, a wraz z nim polscy przewoźnicy i spedytorzy.