Rola IT w logistyce

Technologie

Piotr Kurowski, konsultant ds. rozwiązań biznesowych w Comarch

Sztuczna inteligencja (AI) może ciągle analizować sytuację w magazynie, wyszukując anomalie, które mogą tworzyć ryzyko powstania różnic pomiędzy fizycznym stanem towarów w magazynie a danymi w systemach IT. W takim przypadku AI może zasugerować sprawdzenie ilości towarów w wybranej lokalizacji w celu jak najszybszego wykrycia rozbieżności – zachwala AI Piotr Kurowski, konsultant ds. rozwiązań biznesowych w Comarch, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.
 

Comarch podkreśla, że jest największym polskim producentem systemów ERP, a niedawno przedstawił nowe narzędzie: Comarch ChatERP, które działa na zasadach sztucznej inteligencji. Co ten nowy system usprawnia?
Sztuczna inteligencja jest wprowadzana do systemów ERP m.in. w postaci modeli językowych. Komunikacja językiem naturalnym z systemem jest dobrze odbierana przez pierwszych użytkowników. Jeżeli ponadto rozwiązanie pozwoli po wpisaniu polecenia uzyskać dane, których ręczne uzyskanie wymagałoby długiej, żmudnej analizy, to zdecydowanie przyczyni się do usprawnienia pracy w przedsiębiorstwach. Przewidujemy, że chatboty opierające się na modelach AI staną się alternatywnym interfejsem komunikacji z systemami ERP. Comarch wyszedł naprzeciw tym oczekiwaniom, wprowadzając w grudniu 2023 r. wersję beta rozwiązania ChatERP do swoich systemów. A odpowiadając na zadane pytanie, ChatERP może dostarczać informacje o danych np. księgowych, finansowych czy magazynowych zgromadzonych w systemie
(np. ile jest na stanie laptopów? Który kierowca ma jutro urlop? Wskaż aktualną lokalizację towaru), samodzielnie je analizować i wyciągać wnioski, podpowiadać funkcje...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy