Czy przedstawiciele tej branży zdają sobie sprawę z konsekwencji ataków hakerskich i stosują odpowiednie zabezpieczenia? Czy łatwo przekonać ich do inwestowania w cyberbezpieczeństwo?
Cyberataki na branżę TSL rzeczywiście przybierają na sile, świadczą o tym m.in. coroczne raporty publikowane przez CERT. W 2020 r. organizacja ta odnotowała i obsłużyła 29 incydentów wymierzonych w transport. Trzy lata później liczba ta zwiększyła się do 492. To istotny wzrost, który wynika z coraz większej cyfryzacji branży TSL. Obecne w niej firmy inwestują w rozwiązania internetu rzeczy (IoT), technologii operacyjnych (OT), big data, 5G oraz narzędzia bazujące na sztucznej inteligencji. Działania te, chociaż korzystne na wielu płaszczyznach, przyczyniają się także do zwiększania zakresu cyfrowych incydentów – zapewniają przestępcom coraz liczniejszą pulę punktów, które mogą zaatakować.
Czy zatem przedstawiciele branży TSL, oprócz inwestowania w przemysłowe rozwiązania techniczne, w odpowiednim stopniu wyposażają się także w narzędzia cyfrowej ochrony oraz szkolą pracowników?
Dane ze wspomnianych raportów CERT sugerują, że jeżeli tak, to nie na wystarczającym poziomie. W tego powodu wciąż słyszymy o dużych cyberatakach na branżę transportową. W zeszłym roku ofiarą cyf...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!