W XX w. miasta stały się kluczowymi ośrodkami globalizacji, technologii i innowacji. Powstały megamiasta, jak Tokio, Delhi czy São Paulo, a urbanizacja stała się globalnym trendem. Jednak tkanka wielu współczesnych miast, zwłaszcza w Europie, bazuje w znacznej mierze na strukturach, planach urbanistycznych i siatkach ulic zainicjowanych jeszcze w XIX w., a często nawet wcześniej. Jednocześnie zarówno populacja miast, jak i ich nasycenie środkami komunikacji stale rośnie, a większość miast boryka się dziś z przeciążeniem ruchem samochodowym i niedoborem miejsc parkingowych. Tylko w ciągu ostatnich 30 lat populacja Europy wzrosła o ponad 40 mln ludzi, z obecnych ok. 740 mln ponad 75% mieszka w miastach, a połowa z nich ma własny samochód. Gdy połączymy wspomniane fakty i liczby z trendem, aby miasta stawały się bardziej przyjazne, czyste, zielone i zdrowe dla mieszkańców, widzimy jasno, jakim wyzwaniem staje się dostarczenie towarów do centrów miast i sprawna logistyka miejska. Szczególnie „ostatnia mila", czyli ostatni etap procesu dostawy towarów do odbiorcy ko...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!