W latach 2001–2005 był Pan pierwszym prezesem spółki PKP Cargo, która jest dziś w dramatycznej sytuacji. Na ile jest to efekt złego zarządzania, a na ile trudnej sytuacji na polskim, konkurencyjnym rynku kolejowych przewozów towarowych?
W związku z trudną sytuacją rynkową i ekonomiczną w spółce PKP Cargo S.A. Stowarzyszenie skierowało pismo do Ministra Infrastruktury Dariusza Klimczaka, dołączając analizę przyczyn zaistniałej sytuacji oraz propozycję działań ratunkowych i naprawczych. Uważamy, że dla uratowania PKP Cargo S.A. i odbudowy jej pozycji rynkowej niezbędne są działania Ministra Infrastruktury, PKP S.A. oraz rady nadzorczej i zarządu Spółki polegające na:
- Ustabilizowaniu sytuacji finansowej PKP Cargo S.A. W tym celu Spółka powinna ogłosić moratorium na niepłacenie za dostęp do infrastruktury kolejowej do czasu wyrównania przez Ministra Infrastruktury warunków konkurowania z transportem samochodowym.
- Przygotowaniu programu działań rynkowych dla pozyskania nowych ładunków, w tym z transportu samochodowego, celem dojścia do przewozów w wysokości minimum 120 mln t rocznie, w perspektywie dwóch lat.
- Określeniu zasobów materialnych i pracowniczych, zabezpieczających przewozy ładunków na poziomie co najmniej 120 mln t ładunków rocznie.
Uważamy, że są to cele realne i zaproponowaliśmy rozwiąza...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!