Hamburg, 1 października: SupplyX, specjalista w zakresie cyfrowego zarządzania łańcuchem dostaw i międzynarodowych rozwiązań logistycznych, konsekwentnie realizuje swoją strategię internacjonalizacji i mianuje Roberta Klukowskiego dyrektorem zarządzającym nowo utworzonego oddziału w Polsce. Doświadczony ekspert logistyczny będzie kierował z Gdyni budową strategicznego centrum dla Europy Środkowej i Północnej, optymalnie wykorzystując multimodalne połączenia ważnego portu bałtyckiego.
Dział: Logistyka
Nowa koparka gąsienicowa DX140LCR-7 marki DEVELON (dawniej Doosan Construction Equipment) została wykorzystana przez firmę Van der Vlist Logistics B.V., należącą do grupy Van der Vlist, podczas pilotażowego testu nowatorskiej metody transportu ciężkich ładunków przemysłowych. Zamiast przewozić sprzęt ciężarówkami, tym razem wykorzystano transport kolejowy.
Maszynę przewieziono przy użyciu opatentowanej przez Van der Vlist platformy kolejowej S-Bolster, przeznaczonej do transportu ładunków o maksymalnej szerokości 2,59 m, wysokości 2,95 m i masie do 28 ton.
W dynamicznie rozwijającej się branży logistycznej, gdzie efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw staje się coraz bardziej skomplikowane, kluczowe jest posiadanie aktualnych danych płacowych. Dzięki najnowszemu raportowi płacowemu PracBaza, specjalizującej się w rekrutacjach w sektorze ERP, liderzy biznesowi i menedżerowie HR mogą zyskać cenne wskazówki do tworzenia konkurencyjnych i efektywnych strategii wynagradzania.
Tylko 16% prób wrożenia generatywnej sztucznej inteligencji w łańcuchach zaoptrzenia kończy się zgodnie z pierwotnym scenariuszem. Reszta programów jest albo redefiniowana, albo opóźniona. Także poziom udanych implemantacji w przedsiebiorstwach jest niewielki i wynosi zaledwie 7%. Z dostępnych danych i opinii wyłania się raczej obraz firm, które podejmują się adaptacji będąc nieprzygotowanymi technicznie i merytorycznie. Wiara w potencjał inteligentnych algorytmów jest jednak bardzo silna, a większosć organizacji chciałaby takich rozwiązań we własnych operacjach logistycznych.
Maciej Kaniowski, Chief Operating Officer w Avon, po raz drugi z rzędu znalazł się w gronie 30 czołowych liderów łańcucha dostaw w prestiżowym międzynarodowym konkursie Leaders in Supply Chain Awards 2024, organizowanym przez Alcott Global. W tegorocznej edycji zajął 15. miejsce!
Ostatnie półtora roku nie jest pomyślne dla branży TSL w Polsce i w całej Europie. Drastyczny spadek ilości frachtów oraz stawek przewozowych doprowadził do restrukturyzacji i upadku wielu firm transportowych i wyprzedaży flot. Dane z Platformy Trans.eu pokazują jednak wzrost ilości zleceń na rynku spot, który w pierwszym półroczu wyniósł aż 51% (w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku). Co jest przyczyną tych wzrostów: czy to stały trend, czy chwilowa potrzeba rynku?
Dobre wiadomości dla logistyki kontraktowej przynoszą bieżące analizy sektorowe oraz najnowsze prognozy dla światowej gospodarki i e-commerce. Rynek kontraktowy przyspieszy w tym roku do 4,2%, ale świat, a zwłaszcza Azja odjeżdża Europie. Dystans powiększa się na polu wzrostu PKB, przychodów z sektora kontraktowego i rozwoju e-handlu. Standardowo nie brakuje wyzwań, a na szczególną uwagę obok Chin, zasługują także Indie.
Atrakcyjność polskiego rynku dla inwestorów zagranicznych potwierdzają nie tylko kolejne raporty, ale też 252 mld euro zainwestowane przez nich w Polsce w 2023 roku. Globalne koncerny, jak i mniejsze firmy szukając lokalizacji dla swoich fabryk czy magazynów coraz częściej wybierają nasz kraj. Nie tylko z uwagi na stosunkowo niskie koszty pracy. O naszej atrakcyjności decyduje potencjał technologiczny i innowacyjny, a także strategiczne położenie w sercu Europy, które jest kluczowe ze względów logistycznych. Inwestorzy cenią wysokiej jakości usługi TSL polskich partnerów, które pozwalają im działać globalnie.
Dla firm działających na rynkach międzynarodowych jednym z priorytetów powinno być zarządzanie ryzykiem celnym. – Pozwala ono na bezpieczne korzystanie z ułatwień celnych oraz takie prowadzenie działalności, które zabezpiecza przed ewentualnymi sankcjami prawnymi, finansowymi czy możliwymi kontrolami uprawnionych organów – wymienia Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.
Platformy marketplace są już najpopularniejszym modelem zakupowym w Europie, a ich rola ciągle rośnie. Dotyczy to zwłaszcza podmiotów pochodzących z Azji, które przebojem zdobywają kolejne rynki. Na dalszej ekspansji w Europie z pewnością zyska logistyka, a zwłaszcza operatorzy będący w stanie obsłużyć dużych regionalnych graczy, ponieważ to oni generują największy ruch wśród internautów robiących zakupy online. Może być jednak tak, że ogromne wolumeny przesyłek zachwieją równowagą w niektórych obszarach rynku, tak jak ma to miejsce w przypadku przewozów lotniczych.
Już 26 lipca w Paryżu rozpocznie się ceremonia otwarcia jednej z największych imprez sportowych na świecie – Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024.
O przygotowaniach do obsługi logistycznej i wyzwaniach w organizacji pierwszych transportów mówi CEVA Logistics, która razem z Grupą CMA CGM, jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym tego wydarzenia i Partnerem Technicznym Sztafety z Pochodnią