Nowy standard w transporcie intermodalnym
„Nasza platforma S-Bolster oficjalnie wyruszyła na tory, dostarczając koparkę DEVELON DX140LCR-7 po zakończeniu fazy badań i rozwoju” – mówi Martin van Dam, dyrektor zarządzający Van der Vlist Logistics B.V.
„Opracowana przez nas usługa intermodalnego transportu ciężkich ładunków wykorzystuje zaprojektowane i opatentowane platformy, takie jak S-Bolster, które umożliwiają przewóz koparek, podnośników, maszyn rolniczych czy kamperów – sprzętu, który nie mieści się w standardowych kontenerach.
Transport kolejowy pozwala znacząco ograniczyć emisję CO₂, bez wydłużania czasu dostawy czy wzrostu kosztów. Wkrótce planujemy rozszerzyć rozwiązanie na transport maszyn o jeszcze większych gabarytach.”
Zrównoważony rozwój w praktyce
Jan Liska, dyrektor ds. łańcucha dostaw Develon Europe, podkreśla:
„W DEVELON konsekwentnie inwestujemy w innowacyjne technologie i rozwiązania cyfrowe wspierające zrównoważony rozwój, automatyzację i alternatywne napędy. Naszym celem jest bardziej efektywne, połączone i ekologiczne budownictwo. Inicjatywa Van der Vlist doskonale wpisuje się w nasze dążenia do ograniczenia emisji i minimalizowania wpływu działalności na środowisko.”
Ekologiczny transport sprzętu budowlanego
Nowa usługa kolejowego transportu ciężkich ładunków Van der Vlist obejmuje obecnie przewozy z Holandii i Belgii do kilku terminali we Włoszech. Wkrótce planowane jest rozszerzenie siatki o Niemcy i Skandynawię. Dzięki codziennym kursom pociągów czas dostawy pozostaje krótki i przewidywalny.
Pierwszy transport koparki DX140LCR-7 zrealizowano we współpracy z firmą Cargobeamer, co pozwoliło na płynne przeładunki i synchronizację harmonogramów.
Zmiana środka transportu z drogowego na kolejowy pozwala ograniczyć emisję CO₂ o 60–75%, przy zachowaniu pełnej obsługi door-to-door, ubezpieczenia CMR i monitorowania przesyłki w czasie rzeczywistym przez portal Van der Vlist. Co istotne, bardziej ekologiczna forma przewozu nie wydłuża czasu transportu ani nie zwiększa kosztów.
„Nasze innowacyjne podejście rewolucjonizuje sposób transportu dużych ładunków w Europie – staje się on inteligentniejszy, bardziej ekologiczny i równie szybki” – dodaje van Dam.
„Rozwijając projekt, będziemy w stanie przewozić koleją coraz większe maszyny, co jeszcze bardziej zwiększy potencjał zrównoważonej logistyki.”
Pełna kontrola dzięki systemowi GPS
Van der Vlist od lat inwestuje w elastyczne i przyjazne środowisku rozwiązania transportowe. Firma wprowadziła wymienne nadwozia o długości 13,5 m, przystosowane do przewozu sprzętu budowlanego, wyposażone w system GPS, który umożliwia klientom śledzenie ładunków online.
Dzięki integracji transportu kolejowego z istniejącą infrastrukturą firma osiąga wysoki poziom precyzji czasowej i znaczną redukcję emisji, co idealnie wpisuje się w jej strategię zrównoważonego rozwoju.
Oprócz platformy S-Bolster opracowano także system XL-Bolster, przystosowany do przewozu ładunków o szerokości i wysokości do 3 m, długości 12 m i masie 28 ton. Wspólnie z klientami Van der Vlist testuje różne konfiguracje załadunku i mocowania sprzętu.
„Nasze rozwiązania eliminują ograniczenia transportu drogowego i częściowo rozwiązują problem niedoboru kierowców w transporcie międzynarodowym. Celem jest zapewnienie w pełni zintegrowanego systemu dostaw door-to-door, zarówno dla standardowych, jak i ponadgabarytowych ładunków, przy maksymalnym ograniczeniu emisji” – podsumowuje van Dam.
Więcej informacji o sprzęcie budowlanym DEVELON:
www.eu.develon-ce.com
www.maszynybudowlane.pl