Hamburg, 1 października: SupplyX, specjalista w zakresie cyfrowego zarządzania łańcuchem dostaw i międzynarodowych rozwiązań logistycznych, konsekwentnie realizuje swoją strategię internacjonalizacji i mianuje Roberta Klukowskiego dyrektorem zarządzającym nowo utworzonego oddziału w Polsce. Doświadczony ekspert logistyczny będzie kierował z Gdyni budową strategicznego centrum dla Europy Środkowej i Północnej, optymalnie wykorzystując multimodalne połączenia ważnego portu bałtyckiego.
Dział: Aktualności
Nowa koparka gąsienicowa DX140LCR-7 marki DEVELON (dawniej Doosan Construction Equipment) została wykorzystana przez firmę Van der Vlist Logistics B.V., należącą do grupy Van der Vlist, podczas pilotażowego testu nowatorskiej metody transportu ciężkich ładunków przemysłowych. Zamiast przewozić sprzęt ciężarówkami, tym razem wykorzystano transport kolejowy.
Maszynę przewieziono przy użyciu opatentowanej przez Van der Vlist platformy kolejowej S-Bolster, przeznaczonej do transportu ładunków o maksymalnej szerokości 2,59 m, wysokości 2,95 m i masie do 28 ton.
- Smart Turnout Powered by Track Tec & Hitachi Rail to innowacyjne rozwiązanie integrujące najnowszej generacji rozjazd dla linii kolejowych dużych prędkości, wyposażony w system CMS, zintegrowany z nowoczesnym elektrohydraulicznym napędem zwrotnicowym.
- Tego rodzaju rozwiązanie może znacząco podnieść bezpieczeństwo oraz efektywność ruchu kolejowego.
- Współpraca z Track Tec w ramach targów TRAKO świetnie wpisuje się w strategię rozwoju spółki Hitachi Rail na polskim rynku.
Hitachi Rail, pionier w zakresie nowoczesnych rozwiązań dla kolei oraz mobilności przyszłości, nawiązał współpracę z Track Tec, czołowym europejskim producentem materiałów do budowy nawierzchni kolejowej, obejmującą stworzenie inteligentnego systemu rozjazdowego. Rozwiązanie pod nazwą Smart Turnout Powered by Track Tec & Hitachi Rail łączy w sobie rozjazd, zintegrowanego z systemem CMS (Condition Monitoring System) od Track Tec oraz napędami zwrotnicowymi od Hitachi Rail, umożliwiającymi komunikację protokołem EULYNX. Tego typu innowacje świetnie wpisują się w nową strategię PKP PLK, obejmującą działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa oraz efektywności ruchu kolejowego. Smart Turnout Powered by Track Tec & Hitachi Rail zostanie zaprezentowany podczas tegorocznych targów TRAKO, które odbędą się w dniach 23-26 września w Gdańsku.
Automatyzacja transportu wewnętrznego w magazynach rozwija się w szybkim tempie – rynek automatycznych systemów magazynowych zwiększa się rocznie o ponad 12%, co świadczy o stale rosnącym zapotrzebowaniu na efektywne i nowoczesne rozwiązania logistyczne. Wózki magazynowe – zarówno shuttle, wahadłowe, jak i pojazdy AGV/AMR – odgrywają kluczową rolę w optymalizacji procesów składowania i kompletacji. Pozwalają na znaczną oszczędność czasu, poprawiają ergonomię pracy oraz eliminują błędy związane z ręczną obsługą towaru.
Windy magazynowe, znane również jako przenośniki pionowe lub windy towarowe, odgrywają kluczową rolę w sprawnym funkcjonowaniu wielopoziomowych magazynów. Umożliwiają szybkie i bezpieczne przemieszczanie skrzynek oraz palet pomiędzy różnymi kondygnacjami. To rozwiązanie jest idealne wszędzie tam, gdzie przestrzeń jest ograniczona, a wysokość obiektu i tempo realizacji zamówień wymagają maksymalnej efektywności. Zajmują niewiele miejsca, pracują szybko i można zintegrować je z systemami WMS lub ERP.
Inwestorzy w obliczu decyzji o budowie automatycznego magazynu paletowego często stoją przed dylematem, którego sens można streścić następująco: jaką technologię mam wybrać i czy nie spowoduje ona ograniczeń w dostępności do towaru i nie będzie miała zbyt niskiej przepustowości?
Bezpieczeństwo pracowników w zakładach pracy to priorytet każdego odpowiedzialnego pracodawcy. Obejmuje ono zarówno prewencję wypadków, szkolenia BHP, jak i skuteczne zarządzanie sytuacjami kryzysowymi, takimi jak: pożar, awaria techniczna czy ewakuacja. Bezpieczeństwo pracowników w zakładach pracy jest jednym z kluczowych elementów zarządzania każdą organizacją przemysłową, produkcyjną czy magazynową. Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie skutecznych środków ewakuacyjnych, monitorowania obecności oraz ochrony pracowników, szczególnie tych wykonujących zadania w odosobnieniu.
W branży e-commerce liczy się każda minuta, a jeśli logistyka działa wolno lub zawodzi, firma traci zaufanie. Klienci oczekują, że zamówienie złożone rano trafi do kuriera jeszcze tego samego dnia. Im więcej zamówień, tym większe ryzyko opóźnień i błędów. Rozwiązaniem tych problemów staje się automatyzacja procesów logistycznych. Właśnie tak zrobiła firma z branży motoryzacyjnej, która wdrożyła u siebie przenośniki magazynowe i kompletny system transportu wewnętrznego. Efekt? Znaczące usprawnienie tempa pracy i nadzoru nad procesem logistycznym oraz zmniejszenie ilości błędów.
Już 1 września rozpocznie się 7. edycja konkursu Kod Innowacji, organizowanego przez GS1 Polska. Tegoroczne hasło przewodnie to "Standardy na rzecz GOZ". Nagrodzone zostaną firmy, startup’y oraz instytucje, które poprzez wykorzystanie globalnych standardów GS1 wspierają rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym. Organizacje zainteresowane udziałem w konkursie mogą przesyłać swoje zgłoszenia od 1 do 30 września 2025 roku. Laureatów wyłoni niezależne jury, a lista zwycięzców zostanie ogłoszona podczas listopadowej konferencji Kod Innowacji.
W świecie, w którym rosną absencje, trudności w rekrutacji i wysoka rotacja pracowników zmianowych, ergonomia stanowisk pracy w magazynie przestaje być kwestią komfortu. To narzędzie zarządcze, które bezpośrednio wpływa na zdolność operacyjną firmy.
Rynek transportu, spedycji i logistyki w Europie znajduje się w fazie dynamicznych zmian. Globalne zakłócenia w łańcuchach dostaw, presja na efektywność operacyjną, rosnące koszty oraz potrzeba automatyzacji i integracji procesów powodują, że przewagę zyskują silne, elastyczne i w pełni zintegrowane organizacje. Odpowiedzią na te wyzwania jest konsolidacja polskich firm działających w sektorze TSL. Przykładem procesów konsolidacyjnych w branży jest dołączenie Piast Cargo Transport do grupy kapitałowej KOIMEX – doświadczonego operatora transportowo-spedycyjnego. W wyniku zawartej transakcji powstała nowa marka logistyczna – xCargoLogistics, która wraz z KOIMEX i BTS Development tworzą grupę kapitałową gotową do obsługi złożonych projektów logistycznych w skali europejskiej i globalnej.