Polscy kierowcy już nie chcą ciężko pracować na TIR-ach, odchodzą do innej pracy. Czy to nie zagrozi nie tylko pozycji naszego transportu samochodowego, który jest potentatem w Europie, ale także naszej gospodarce?
Problem braku kierowców dotyczy nie tylko Polski i Europy. Według corocznych raportów grupy Man Power zawód kierowcy należy do grupy ośmiu najbardziej poszukiwanych na rynku pracy na całym świecie. Jest to istotna, a może i najważniejsza bariera nie tylko dla branży transportu samochodowego, ale także dla rosnącej wciąż wymiany towarowej. Transport samochodowy w najbliższej przewidywalnej perspektywie czasowej nadal będzie dominujący w przewozie ładunków na długich, średnich i krótkich dystansach w skali krajowej, międzynarodowej, a nawet kontynentalnej. A w intermodalnych przewozach międzykontynentalnych to właśnie do niego należą i należeć nadal będą końcowe odcinki dostaw. Na całym świecie, w tym Europie i w Polsce, wzrasta także rola przewozów należących do segmentu KEP, które dzisiaj nie mogą się obejść bez pojazdu samochodowego. Mówię o teraźniejszości, gdyż akurat w tym obszarze, na ostatnim odcinku dostawy, będzie możliwe w przyszłości zastosowanie dronów,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!