Automatyzacja procesów magazynowych. Moda, konieczność czy fundament rozwoju?

Magazyn

Jeszcze niedawno automatyzacja w magazynach była traktowana jak ekstrawagancja dla największych – zarezerwowana dla globalnych gigantów i centrów logistycznych obsługujących miliony paczek. Dziś jest zupełnie inaczej. Ponad połowa firm w Polsce wciąż działa w magazynie na kartkach i Excelach, a jednocześnie oczekiwania klientów – i w B2B, i w B2C – szybują w górę. Zamówienia „next day” stały się normą, a darmowe zwroty czy elastyczna obsługa to absolutny standard.

To trochę tak, jakby klient chciał paczkę owiniętą jak prezent, z darmową dostawą i zwrotem, najlepiej dostarczoną dronem godzinę po kliknięciu „kup teraz”. A logistyka? Ma godzinę, by to wszystko dowieźć i jeszcze zmieścić się w kosztach.
W takim układzie magazyn przestaje być tylko „zapleczem”. Staje się polem bitwy – albo fundamentem wzrostu, albo wąskim gardłem, które zatrzymuje rozwój firmy.

Magazyn jako poligon wzrostu

Cykl wygląda często podobnie. Najpierw właściciel ogarnia wszystko sam – sprzedaż, zamówienia, logistykę. Potem wraz ze wzrostem...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy