1. Łańcuch dostaw – analityka
W łańcuchach dostaw mamy do czynienia z procesami zachodzącymi na dużym obszarze geograficznym. Wymagają one planowania zarówno na poziomie operacyjnym (np. planowanie transportu, prognozowanie popytu, planowanie zapasów), jak i strategicznym (rozwój sieci, rynków, dostawców). Za pomocą narzędzi do planowania popytu gromadzimy i analizujemy dane i na ich podstawie generujemy prognozy i symulujemy scenariusze. Do analizy i prognozowania wykorzystywane są algorytmy statystyczne. Jakość ich pracy zależy od ilości analizowanych danych, jak i od doświadczenia i ilości wdrożeń, na bazie których autorzy algorytmów mogą je rozwijać i udoskonalać. Dane, które są tu wykorzystywane, to zarówno dane wewnętrzne firmy (historyczne i dotyczące przyszłych planów, np. promocji czy wprowadzenia nowych produktów), jak i z otoczenia firmy. Tych jest coraz więcej. To nie tylko historia popytu poszczególnych grup asortymentowych i długofalowe trendy preferencji konsumenckich, ale również dane o czynnikach zewnętrznych zaburzających popyt w danym regionie (np. remonty dróg, festiwale i wydarzenia kulturalne, wakacje), a także np. dane dotyczące pogody (dane historyczne i pr...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!