W latach 2013–2015 była Pani podsekretarzem stanu ds. gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej w resortach związanych z infrastrukturą. Jak od tego czasu zmieniła się nasza gospodarka morska?
Gospodarka morska, obserwowana nie tylko z polskiej perspektywy, znajduje się w czasie obiektywnych turbulencji. Zmaga się z powiązanymi ze sobą wyzwaniami geopolitycznymi i społeczno-gospodarczymi, od trudnych do przewidzenia w długiej perspektywie konsekwencji wojny w Ukrainie do budowania i wdrażania strategii opartej na zrównoważonym rozwoju w świecie dążącym do cyfryzacji. Wyzwania te podkreślają potrzebę solidnej współpracy interesariuszy w celu wspierania zrównoważenia społeczno-gospodarczego oraz przyspieszenia transformacji energetycznej z myślą o zapewnieniu szeroko rozumianego bezpieczeństwa. Niezależnie od różnych trudności, polskie porty morskie o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej zmieniają się, działając na rzecz wspólnego dobra naszego społeczeństwa oraz konkurencyjności krajowej gospodarki, zarówno pod kątem technologicznym, jak i w zakresie zarządzania. Wyniki polskich portów morskich, jeśli chodzi o przeładunki, jak i wyniki f...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!