Ważące zazwyczaj ponad 20 t kontenery nie są łatwe do obsługi. Umieszczenie odpowiedniego kontenera na statku, podwoziu, wagonie lub jakimkolwiek innym środku transportu wymaga nie tylko olbrzymiej siły, ale i precyzji. Potrzebne są odpowiednie narzędzia. Dobór urządzeń stanowiących wyposażenie konkretnego terminalu zależy od stopnia automatyzacji procesu załadunku i rozładunku (terminale automatyczne, półautomatyczne, obsługiwane ręczne), a tym samym od stopnia jego wydajności. Zabieg układania kontenerów na odpowiednie stosy ma ułatwić operacje odbywające się w określonych częściach terminala.
HDS to za mało?
Zaletą transportu samochodowego jest możliwość dojazdu z kontenerem niemal w każde miejsce. Z reguły właśnie tym środkiem transportu kontener trafia do finalnego odbiorcy (także wówczas, gdy mamy do czynienia z transportem intermodalnym). Załadunek i rozładunek kontenerów z samochodu odbywa się z wykorzystaniem metody pionowej zwanej lo-lo (lift-on, lift-off) i może być realizowany przy pomocy różnorodnych narzędzi. Chodzi o sztaplarkę kontenerową, wózek widłowy (z rozstawem i długością wideł przystosowan...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!