Karma wraca. Nadużywanie procedury przesyłek de minimis w e-handlu

Temat numeru

Za sprawą e-handlu rynek przesyłek kurierskich, ekspresowych oraz pocztowych (KEP) rośnie od lat jak na drożdżach. W tym roku tempo to może spowolnić, gdyż wzrost ma też niezdrowe korzenie.

Rynek KEP jest dzieckiem innowacji technologicznych i zmieniającego się zachowania konsumentów. Rosnącej penetracji internetu i smartfonów, co nakręca sprzedaż w e-commerce, jak i puchnącej klasy średniej na świecie (w Chinach jest ona większa niż w całej UE!) korzystającej z tych innowacji. Zarazem innowacje technologiczne spełniają popyt na szybkie dostawy towarów, w wygodny sposób i niemal niezawodnie. Nie widać końca tych zmian.

Nakręcanie rynku

Autonomiczne pojazdy dostawcze, dostawy dronów i systemy zarządzania logistycznego oparte na sztucznej inteligencji mogą integrować operacje, obniżyć koszty i zwiększyć wydajność dostaw. Pozyskać kolejne grupy klientów dla e-handlu, pod względem zasobności kieszeni, wieku i doświadczeń z techniką.
– Sektor e-handlu, który już od lat notuje dynamiczne wzrosty, w ostatnich miesiącach przeszedł kolejną fazę transformacji. Kluczowe znaczenie odegrała automatyzacja procesów oraz rozwój infrastruktury wspierającej handel online, w tym automaty paczkowe, które są integralnym elementem ekosystemu e-commerce – uważa Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager w SwipBox Polska.
Ułatwiły one i potaniły logistykę ostatniej mili. Automaty paczkowe stały się rozwiązaniem wybieranym nie tylko przez największych graczy na rynku, lecz także przez mniejsze podmioty. 
– Dostarczanie przesyłek do urządzeń dostępnych 24/7 zwiększa wygodę konsumentów i obniża koszty operacyjne firm logistycznych, co w kontekście rosnących cen paliw oraz pre...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy