E-commerce w erze zmian. Jak spedycje mogą sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów?

Temat numeru

Rynek e-commerce przedefiniowuje logistykę. Wymagania dotyczące szybkości dostaw, transparentności i integracji systemów rosną z roku na rok, a branża spedycyjna musi nadążać za tymi zmianami. Firmy spedycyjne, które nie mają własnych magazynów, powinny skupić się na optymalizacji zarządzania frachtami, lepszej organizacji procesów i elastycznym finansowaniu współpracy z przewoźnikami. Przestrzeń do rozwoju nadal jest ogromna i napędzana rosnącymi wymaganiami klientów. A ci chcą przede wszystkim sprawnych i ekspresowych dostaw, nawet w kilkanaście minut od złożenia zamówienia.

Logistyka e-commerce rośnie w rekordowym tempie

W 2024 r. wartość sprzedaży generowanej przez handel online w Polsce wzrosła o 8% i to tempo powinno się utrzymać do 2028 r. – wynika z raportu „E-commerce w Polsce: konkurencja i rosnące oczekiwania napędzają rozwój” autorstwa Strategy&. Wówczas ogólny udział e-sprzedaży w rynku retail osiągnie 15%. Z podobną prędkością rośnie średnia liczba zakupów oraz ich wartość.
Usługi logistyczne w e-commerce rosną jeszcze szybciej. Zgodnie z danymi centrum analitycznego Transport Intelligence globalna wartość usług logistycznych realizowanych na rzecz e-handlu w 2024 r. miała wzrosnąć o ponad 10%, a więc niemal trzykrotnie bardziej niż cały rynek kontraktowy w tym samym okresie. Nie inaczej będzie do 2028 r., gdy, zgodnie z szacunkami TI, usługi logistyczne dla e-commerce co roku mają rosnąć o kolejne 10%, a rynek kontraktów o niecałe 4%. Jasne jest więc, że sektor e-...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy