Rynek naczep w obliczu zmian – nadzieja po latach spadków. Niewidoczna siła napędzająca transport

Transport

Kondycja branży hydrauliki siłowej jest nierozerwalnie związana z sytuacją na rynku sprzedaży naczep i przyczep. Ostatnie lata były dla tego sektora w Polsce okresem dużych wahań. Po rekordowych latach 2021–2022, kiedy rejestrowano ok. 46 tys. nowych naczep do ciągników, nadszedł czas wyraźnego spowolnienia.

Kulminacja spadków nastąpiła w 2024 r., kiedy to rynek skurczył się aż o 30% w stosunku do poprzedniego roku, a liczba rejestracji spadła do zaledwie 27 393 sztuk. Ten gwałtowny spadek był najmocniej odczuwalny w dominującym segmencie naczep ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t, używanych głównie w transporcie dalekobieżnym. Liczba ich rejestracji spadła z blisko 35 tys. w 2021 r. do zaledwie 20 tys. w 2024 r. Warto jednak zaznaczyć, że nie wszystkie segmenty ucierpiały w równym stopniu. Niszowe rynki, takie jak naczepy specjalne, rolnicze czy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy