Globalny rynek płatności odroczonych B2B dynamicznie się rozwija. Sprzedawcy oferujący ten model płatności obserwują wzrost wartości zamówień nawet o 60%, a współczynnik konwersji w ich sklepach wzrasta o 20-40%[1]. PragmaPay, czyli polska usługa BNPL dla firm (z ang. buy now, pay later; kup teraz, zapłać później), umożliwia przedsiębiorcom odroczenie płatności lub rozłożenie jej na raty. Rozwiązanie udostępnia lider płatności online w Polsce – PayU.
– Dzięki PragmaPay w bramce płatności PayU, mikro i małe firmy mogą natychmiastowo finansować zakupy online, co znacząco wpływa na poprawę ich płynności finansowej. Na przykład, firma z branży budowlanej może szybko zakupić materiały niezbędne do wykonania uzgodnionego zlecenia, a właściciel(ka) salonu kosmetycznego zaopatrzyć się w pilnie potrzebne produkty. Jest to także ogromna szansa dla firm działających w segmencie e-commerce B2B. Sprzedawcy B2B zyskują bowiem szybsze transakcje i większą elastyczność w obsłudze swoich klientów biznesowych, a to przekłada się na więcej zakupów i wyższe przychody – mówi o nowym rozwiązaniu Tomasz Żołnierz, Head of Credit Business Development, PayU GPO.
Przedsiębiorstwa działające w sektorze usług profesjonalnych, hurtownie, firmy produkcyjne czy technologiczne, które mają włączoną bramkę płatności PayU, mogą bardzo łatwo zaoferować swoim kontrahentom zakupy z odroczoną płatnością lub na raty i nie jest do tego potrzebna żadna dodatkowa integracja. Płatność PragmaPay będzie idealnym rozwiązaniem dla firm B2B kupujących online i poszukujących elastycznego finansowania na wsparcie bieżącej działalności lub rozwój.
– Wprowadzenie PragmaPay to odpowiedź na potrzeby rynku. Umożliwiamy firmom elastyczne zarządzanie budżetem, co jest kluczowe w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym – mówi Danuta Czepeczko, Wiceprezes Zarządu PragmaGO. – Jako twórca PragmaPay i dostawca finansowania, przejmujemy pełną odpowiedzialność za ewentualny brak spłaty oraz wszelkie koszty windykacji. Dzięki technologii rozwijanej przez naszą spółkę technologiczną – PragmaGO.tech i zaawansowanej integracji ze środowiskiem PayU, możemy stosować autorskie modele scoringowe, które pozwalają na wydawanie automatycznych i bezpiecznych decyzji o finansowaniu – dodaje.
Z PragmaPay przedsiębiorca może odroczyć płatność za zakupy na kwotę od 100 zł do 50 tysięcy złotych. Do wyboru jest 7 możliwości spłaty zobowiązania: raty 3, 6, 9 i 12 miesięcy, a także odroczenie płatności na 14, 30 i 60 dni. Firma, która chce skorzystać z płatności PragmaPay otrzymuje decyzję o przyznaniu finansowania w 90 sekund, a sprzedający – natychmiastową zapłatę.
W 2024 roku z płatności odroczonych PragmaGO skorzystało ponad 16 035 firm, finansując w ten sposób zakupy o łącznej wartości 249 mln zł (wzrost o 37% rok do roku).
Jak przebiega płatność z PragmaPay?
Podczas składania zamówienia, klient sklepu wybiera płatność PragmaPay na stronie płatności PayU i decyduje o odroczeniu płatności lub rozłożeniu jej na raty. Następnie klient wprowadza dane firmy i podpisuje umowę SMS-em oraz potwierdza numer rachunku bankowego. Po uzyskaniu pozytywnej decyzji finansowej, środki natychmiast trafiają na konto sprzedawcy.
Przy pierwszym zakupie klient otrzymuje od PragmaGO limit na kolejne transakcje, który może wykorzystać w przyszłości. Limit jest niezobowiązujący, a jego utrzymanie jest bezpłatne.
Więcej informacji o płatnościach PragmaPay w PayU można znaleźć na stronie: https://poland.payu.com/news/payu-i-pragmago
[1] The big numbers driving a revolution in B2B payments, allianz-trade.com, October 4th 2024