Profesjonalne Warsztaty Magazynowe
w Centrum logistycznym 3LP to:
- Wirtualne spotkanie w Siechnicach w centrum logistycznym 3LP, spółki logistycznej TIM SA – jednego z największych dystrybutorów materiałów elektrotechnicznych w Polsce,
- Możliwość przyjrzenia się wyposażeniu Centrum Logistycznego i jego działaniu, które pozwala na wydanie ponad 20 000 paczek w ciągu jednego dnia,
- Opakowania i system IT – dwa kluczowe z perspektywy e-commerce zagadnienia omówione na najaktualniejszych projektach i ujęte w cztery prelekcje praktyków,
- Wyjątkowa okazja, aby o kulisach projektu otwarcie porozmawiać z ich kierownikami i menedżerami,
- Bezpośrednie spotkanie z logistykami, którzy z konkretnymi rozwiązaniami operacyjnymi i informatycznymi pracują w tym centrum logistycznym na co dzień – szansa, aby uzyskać odpowiedzi na te pytania, na które nie odpowiedzą dostawcy rozwiązań.
Podczas warsztatów:
- dowiesz się, jak „galopująca” sprzedaż e-commerce odbiła się na podejściu do procesów pakowania w magazynie?
- otrzymasz dawkę praktycznych informacji i wskazówek do wykorzystania, w zakresie optymalizacji pakowania paczek i możliwości technologicznych opakowań na rynku e-commerce i nie tylko,
- zobaczysz, jakie korzyści płyną z używania różnorodnych systemów automatycznych w magazynie,
- poznasz proste i skuteczne sposoby na wzrost produktywności w magazynie,
- dowiesz się, jak sprawnie wspierać operacje, dzięki użyciu prostych rozwiązań informatycznych,
- usłyszysz, jak efektywnie poradzić sobie z obsługą zróżnicowanego asortymentu,
- dowiesz się jak maksymalnie wykorzystać przestrzeń ładunkową samochodów kurierskich i podnieść komfort pracy w strefie załadunku.
Centrum logistyczne 3LP w liczbach:
Szczegółowy program warsztatów:
Opakowania w e-commerce – jak pogodzić ze sobą perspektywę klienta i pozytywny wpływ na środowisko w jednym opakowaniu? – case study IKEA
- Quality, sustainability, efficiency – jak kompleksowo analizować temat opakowań w e-commerce w modelu współpracy B2B z zewnętrznym operatorem logistycznym
- Jakie są oczekiwania klientów względem opakowań ecommerce? Na co zwrócić uwagę przy szukaniu usprawnień w obszarze opakowań?
- Jakie usprawnienia należy rozważyć, aby zachować balans między prawidłowym zabezpieczeniem produktu, a opakowaniem wpisującym się w założenia zrównoważonego rozwoju?
- Kto powinien być zaangażowany w pracę nad koncepcją opakowań, gdy korzystasz z outsourcingu logistyki e-commerce?
- Jak w praktyce wygląda proces poszukiwania i testowania rozwiązań związanych z optymalną ilością wypełniacza w opakowaniu?
Opakowania w e-commerce – jak opakowania wpływają na operacyjną stronę pracy centrum logistycznego?
- Jak optymalizacja opakowań wpływa na prowadzone w magazynie operacje, przekłada się na wydajność procesu pakowania?
- Case calculation, bigowanie, kartony z taśmą, automatyczne dna – jak dostępne technologie pozwalają dostosować wielkość opakowań?
- Jak zabezpieczać towar w transporcie wewnątrzmagazynowym, gdy w grze jest system automatyczny?
- Jak od strony systemu IT wpłynąć na wypełnienie opakowań?
Cyfrowy menedżer – jak wydobyć ład z chaosu?
- Jak sprawić, by twoi pracownicy samodzielnie i efektywnie zarządzali swoim czasem pracy – podejmowali się zadań, które są dla Ciebie priorytetowe wizualizując dane logistyczne?
- W jaki sposób konsolidować pobrania z różnych stref magazynowych, by robić to szybko, sprawnie i zgodnie z priorytetem realizacji zamówienia?
- Dlaczego proces konsolidacji wymaga wysokiego stopnia synchronizacji poszczególnych procesów?
- Jak informować o dostępności towaru na różnych etapach procesu przyjęcia towaru i w jaki sposób dzielić się informacjami, by osiągnąć maksimum korzyści dla nadawcy i odbiorcy?
- Jak 3LP wypracowało efektywny sposób na sprawne i szybsze udostępnianie zapasów magazynowych do sprzedaży?
System WMS, czyli Warto Mieć Strategię – jak system IT rośnie z rosnącymi potrzebami?
- Jakie trendy rynkowe są widoczne na początku roku 2021 z perspektywy dostawcy systemu WMS?
- Jakie wyzwania stoją przed logistyką magazynową?
- Jakie są wyróżniki systemu WMS dedykowanego dla e-commerce?
- Dlaczego logistyka magazynowa może stać się źródłem przewagi konkurencyjnej i centrum przychodów?
Warsztaty poprowadzili:

3LP

3LP

PL IKEA Group

Mantis Polska

WDX S.A.

ISL Innowacyjne Systemy Logistyczne
GOSPODARZE WYDARZENIA:
Spółka 3LP SA powstała w 2016 r. z dotychczasowego Działu Logistyki TIM SA. TIM SA jest jednym z największych dystrybutorów materiałów elektrotechnicznych w Polsce z przeszło 30-letnim doświadczeniem na rynku. Działalność firmy skupia się głównie na sprzedaży produktów on-line dla klientów biznesowych i indywidualnych.
Od 1 lipca 2016 r. 3LP SA jest operatorem logistycznym należącego wcześniej do TIM SA centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach, gdzie mieści się także siedziba firmy.
Obiekt obsługuje zamówienia zarówno klientów spółki TIM jak i innych firm sprzedających online takich jak np. IKEA czy Oponeo. Od powstania spółki powierzchnia magazynowa 3LP wzrosła z 10 tys. do 75 tys. m2, a centrum logistyczne 3LP SA specjalizuje się w outsourcingu usług logistycznych dla podmiotów z sektora e-commerce, wykorzystując przy tym najnowsze technologie z zakresu automatyki magazynowej.
Dokładnie 60 lat temu, 27 stycznia 1961 roku, Ingvar Kamprad złożył pierwsze zamówienie na zakup mebli wyprodukowanych w polskiej fabryce. Właśnie od dostawy 500 krzeseł ÖGLA z drewna bukowego rozpoczęła się piękna historia IKEA w Polsce. Duch przedsiębiorczości Polaków połączony ze szwedzką prostotą i potrzebą innowacyjności zaowocował niesamowitymi możliwościami rozwoju. Polska była pierwszym po Szwecji krajem, w którym rozpoczęła się produkcja mebli dla IKEA, a dzisiaj prawie 20% produkcji IKEA pochodzi z naszego kraju.
Polska zajmuje szczególne miejsce na globalnej mapie działalności IKEA. Właśnie tutaj zlokalizowane są fabryki mebli, centra dystrybucji, centra handlowe, a nawet farmy wiatrowe. Nad Wisłą, w ramach czterech grup (Ingka, Inter IKEA, Ikano i Interogo), działa aż osiem spółek z korzeniami IKEA, które łączy wspólna wizja - tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi.
Pierwszy sklep IKEA w Polsce został otwarty w 1990 roku w Warszawie. Obecnie firma posiada 11 sklepów w całej Polsce, 60 Punktów Odbioru Zamówień IKEA oraz Centrum Dystrybucji w Jarostach, które zaopatruje 32 sklepów IKEA w 13 krajach Europy Środkowej i Wschodniej.
Wiosną 2019 r. w centrum logistycznym 3LP została wyodrębniona jednostka Parcel Unit, realizująca składane przez klientów IKEA zamówienia, których masa nie przekracza 30 kg. W Siechnicach składowanych jest niemal 6000 unikalnych produktów IKEA, które można zamawiać za pośrednictwem strony IKEA.pl, telefonicznie lub za pośrednictwem aplikacji mobilnej IKEA. Paczki wysyłane z Siechnic dostarcza do klientów IKEA firma kurierska GLS, możliwy jest też odbiór w Paczkomacie InPost lub Punkcie Odbioru Paczek GLS. Obecnie niemal co dzień jest to ponad 6000 przesyłek.
Kontakt
PARTNERZY:
Aneta Kuźmicka
Szef Pionu Wydawnictw i Konferencji Logistycznych
adres e-mail
tel. 61 66 55 891
tel. kom.: 607 716 527
PARTNERZY:
Karolina Warsicka
Brand manager „Nowoczesnego Magazynu”
adres e-mail
tel. kom.: 692 057 012
PARTNERZY:
Aleksandra Pisarzewska
Brand manager
„Logistyki a Jakość”
adres e-mail
tel. kom.: 502 237 988
KWESTIE MERYTORYCZNE:
Magdalena Libiszewska
Redaktor naczelna
„Logistyki a Jakość” i „Nowoczesnego Magazynu”
adres e-mail
tel. 61 66 83 121
tel. kom.: 607 551 229
















