Zwroty – mały wielki proces

MOBILNY MAGAZYNIER Baza wiedzy

Procesy obsługi zwrotów od klientów zdają się prostymi procesami z punktu widzenia funkcjonalności systemów zarządzania magazynami, zarówno w bieżącej obsłudze tych procesów, jak i ich implementacji. Dla magazyniera przyjęcie zwrotu jest przecież taką samą operacją, jak obsługa każdej innej dostawy.

Jeśli jednak przyjrzeć się tym procesom dokładniej, widać, że ich wdrożenie w systemie WMS często nastręcza sporych trudności. Jakie są tego przyczyny? Myślę, że można mówić o trzech rodzajach przyczyn. 
Po pierwsze, procesy obsługi zwrotów są procesami niejako pobocznymi, jako takie nie budują wartości, są procesami non-value adding. Te procesy wskazują na problemy w innych obszarach przedsiębiorstwa, pokazują niedostateczny stopień satysfakcji klienta. Tylko klient nieusatysfakcjonowany dokonuje bowiem zwrotów. Jako takie procesy zwrotów są niejako „wstydliwe”, czasem nie mówi się o nich gł...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy