Choć firmy sektora e-commerce wynajmują obecnie tylko 10% powierzchni na całym świecie, to udział ten zwiększył się dwukrotnie w ciągu ostatnich trzech lat. Eksperci spodziewają się przy tym, że w przewidywalnej przyszłości sprzedaż on-line będzie nadal rosła w tempie dwucyfrowym. Firmy konsultingowe, takie jak McKinsey oraz Forrester Research, szacują, że udział sprzedaży on-line wzrośnie w ciągu najbliższej dekady do ok. 15%, podczas gdy jego obecna wartość nie przekracza 10%. Na podstawie tych analiz można wskazać kilka czynników, które będą kształtować sektor e-commerce oraz branżę nieruchomości logistycznych w dającej się przewidzieć przyszłości.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że podaż w sektorze e-commerce na obiekty dystrybucyjne jest zdominowana przez duże obiekty typu BTS. W rzeczywistości jednak to zapotrzebowanie ma bardziej zróżnicowany charakter. Gama modeli biznesowych stosowanych w sektorze e-commerce jest bardzo szeroka. Różnią się one: skalą działalności, kluczowymi produktami, wartością produktów oraz modelem działalności detalicznej (wyłącznie sprzedaż elektroniczna lub wykorzystywanie wielu kanałów sprzedaży). Takie cechy działalności wpływają również na typy oraz lok...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!