Na początku obawialiśmy się, czy klienci są już gotowi do kupowania on-line sprzętu magazynowego. Niepotrzebnie, choć zakup takiego sprzętu nie jest zakupem impulsowym – podkreśla Nina Jędrzejewska, menedżer ds. sprzedaży internetowej, Jungheinrich Polska Sp. z o.o. – Być może ograniczona czasowo promocja może przyspieszyć podjęcie decyzji, ale na pewno nie jest w stanie nakłonić do zakupu kogoś, kto nie planował nabycia wózka widłowego. Do nas trafiają tylko osoby, które szukają takiego sprzętu.
Jedną z najbardziej doświadczonych w sprzedaży internetowej firm zajmujących się wyposażeniem magazynowym w Polsce jest PROMAG SA.
– Pierwszy profesjonalny sklep internetowy uruchomiliśmy na początku 2008 r. – wspomina Karolina Tokarz, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. handlu i marketingu PROMAG SA. – Na początku traktowaliśmy sklep internetowy jako kolejną stronę prezentującą kompleksowe rozwiązania z zakresu intralogistyki. Zakupy przez internet w Polsce nie były jeszcze tak powszechne jak dziś i klienci obawiali się dokonywania transakcji, zwłaszcza produktów inwestycyjnych, o znacznej wartości. Z biegiem czasu oczywiście się to zmieniało. W 2014 r. nasza sprzedaż internetowa wzrosła w stosunku do roku 2013 o 26% i zależy nam, by ten trend utrzymać.
Sprzedaż internetowa – sposób na podtrzymanie relacji z lojalnymi klientami czy pozyskiwanie nowych?
Karolina Tokarz, PROMAG: Za...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!