Bezpośrednie koszty eksploatacji wózka widłowego wynikają nie tylko z wysoko wydajnego silnika. Wpływ ma na nie bowiem także wiele innych elementów związanych z funkcjonowaniem układu jezdnego (przeniesienie napędu, układ hamowania), a także układu roboczego (np. system hydrauliki). Przyjrzeliśmy się ofertom wózków z najpopularniejszego przedziału tonażowego, o udźwigu 2,5 t.
Jungheinrich i… przekładnia
Jungheinrich ma w swej ofercie 2,5-tonowe wózki serii DFG/TFG z przekładnią hydrodynamiczną. To maszyna z napędem spalinowym (diesel lub gaz) i masztem o wysokości 2,9-7 m. Walorem jest silnik przemysłowy osiągający relatywnie wysoki moment obrotowy przy stosunkowo niskich obrotach. To z jednej strony redukuje zużycie paliwa, z drugiej ogranicza emisję hałasu. Za wydajne i dynamiczne przeniesienie mocy odpowiada hydrodynamika. Tego rodzaju napęd umożliwia sterowanie stosowne mocą do potrzeb, pedał łączący funkcje jazdy spowolnionej i hamowania umożliwia szybkie podnoszenie ładunku przy jednoczesnej bardzo wolnej jeździe. Dodatkowy pedał hamulca umożliwia ruszanie z miejsca na rampie lub wzniesieniu. Szczególnie korzystne parametry eksploatacyjne (sprawność przeładunkowa, zużycie paliwa) maszyna zapewnia podczas pracy na średnich i długich trasach przejazdowych. Właśnie wtedy uwidaczniają się zalety tej techniki napędowej: płynne...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!