Polska jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się rynków europejskich, szczególnie w obszarze dostaw out of home (OOH) – punktów odbioru i nadania (PUDO) oraz paczkomatów. Wynika to z szybkiego rozwoju handlu elektronicznego, wzrostu wolumenu przesyłek B2C oraz zapotrzebowania ze strony sprzedawców i odbiorców na coraz bardziej zorientowane na konsumenta i elastyczne usługi ostatniej mili.
W świecie zachodnim to Amazon jest głównym katalizatorem zmian i chociaż dopiero ogłosił wejście na polski rynek, to kluczowi gracze, w szczególności InPost, wyciągnęli wnioski z działalności tego giganta e-commerce i uczynili z Polski jeden z najbardziej innowacyjnych rynków KEP w Europie.
Prognozy rynku KEP
Polski rynek KEP osiągnął wartość prawie 10,7 mld zł i 814 mln paczek w 2020 r.,
po dynamicznym wzroście w ostatnich latach za sprawą poprawy wyników gospodarczych i eksplozji handlu elektronicznego. Najszybszy wzrost nastąpił w segmencie dostaw poza domem (OOH). Naj...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!