Nie zamierzam walczyć ceną

Raport Baza wiedzy

Z Jarosławem Cisakiem, prezesem zarządu Jungheinrich Polska, o strategii sprzedażowej, rozmawia Sebastian Śliwieński.

 

— Panie prezesie, pod którym stwierdzeniem Pan się podpisze? W czasie kryzysu gospodarczego: „lider ma najwięcej do stracenia”, czy może pod tym: „lider ma szansę na rozwój, który odbędzie się kosztem innych, słabszych od niego firm”? 

— Moim zdaniem obydwie opinie są prawdziwe, natomiast lider, który organizacyjnie jest przygotowany do zmiennej sytuacji na rynku, ma duże szanse, aby swoją pozycję wzmocnić. Czekamy na wyniki za 2008 rok — nie będą bardzo odbiegały od tych za rok poprzedni. Natomiast liczymy, że w 2009 roku uda nam się nie tylko obronić pozycję lidera, ale również ją dodatkowo wzmocnić — dzięki dobrej organizacji i elastyczności w podejściu do klienta. Być może 
w podobnym stopniu zadziała mechanizm rynkowy, który już kiedyś przerobiliśmy. W 2002 roku, a więc podczas dekoniunktury, nasza sprzedaż i obrót pozostały na poziomie z lat wcześniejszych, natomiast jeśli chodzi o udział w rynku, to gwałtownie się on zwiększył, bo konkurenci w mniejszym stopniu byli w stanie dostosować się do zmian na rynku. Wtedy udało nam się osiągnąć rekordowy udział, który wynosił około 33 procent. Oczywiście najbliższe lata z pewnoś...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy