Kwestie związane z eksploatacją baterii regulują stosowne przepisy i normy, m.in. zawarte w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy ręcznych pracach transportowych. Definiują one m.in. wymagania dotyczące instalacji, użytkowania, nadzoru, konserwacji i likwidacji baterii. Ponadto istotne są wszelkie kwestie związane z eksploatacją baterii, w tym z ich wymianą (zastosowanie optymalnego sposobu ich przemieszczania pomiędzy wózkiem a stacją bazową). W każdym z tych regulaminów chodzi o ekonomię i… bezpieczeństwo.
Wybór ma znaczenie
– Kryterium wyboru akumulatora często jest cena jego zakupu. Jednak warto brać pod uwagę również parametry decydujące o komforcie użytkowania baterii i długofalowych kosztach jej wykorzystania: długość pracy na jednym ładowaniu, czas trwania ładowania, możliwość podładowywania bez straty żywotności czy ilość infrastruktury niezbędnej, by zapewnić bezpieczne i wydajne uzupełnianie akumulatorów – mówi Tobiasz Jakubczak, specjalista ds. produktu, STILL Polska.
Dopasowanie baterii do konkretnego środka transportu ma dla ich przyszłej eksploatacji dość duże znaczenie. W stosowanych powszechnie wózkach do zasilania od lat używano baterii kwasowych, ołowiowych z elektrolitem w postaci płynnego roztworu kwasu siarkowego lub tego elektrolitu w postaci żelu, jak również baterii zasadowych, niklowo-kadmowych, w których elektrolitem jest zasada potasowa. Alternatywę dla tych znanych rozwiązań stanowią baterie litowo-jonowe. Wśród zalet tych ostatnich wymienić należy m.in....
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!