Jako przedstawiciele logistyki jesteśmy zależni od sukcesów i porażek e-sprzedaży; dokładamy też swoją cegiełkę do wpływu, jaki sektor wywiera na środowisko. Nie powinniśmy więc stać z założonymi rękami, a aktywnie lobbować za zadbaniem o kwestie związane ze zrównoważeniem – dzięki postawieniu na ekoopakowania, edukację z zakresu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych poprzez mądry transport czy rolę zielonych magazynów.
Bądźmy szczerzy: droga do zrównoważonego rozwoju jest wyboista. Złożoność branży e-commerce i całego łańcucha dostaw prowadzi do powolnej, acz skutecznej degradacji środowiska. European Environment Agency raportuje, że transport jest odpowiedzialny za > 1/4 całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Z kolei McKinsey&Company bije na alarm, że ponad jedna czwarta populacji kupuje online, napędzając nadprodukcję towarów oraz marnotrawiąc surowce i zasoby naturalne.
Eksperci przewidują, że do 2025 r. sektor e-commerce osiągnie wartość przewyższającą 6 bln dol. Tym samym i my, przedstawiciele branży logistycznej, będziemy mieć ręce pełne procesowej roboty – wszystkie wygenerowane zamówienia trzeba będzie w końcu obsłużyć, zmagazynować i dowieźć....
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!