Myślę, że można mówić o trzech rodzajach przyczyn. Po pierwsze, procesy obsługi zwrotów są procesami niejako pobocznymi, jako takie nie budują wartości, są procesami non-value adding. Te procesy wskazują też na problemy w innych obszarach przedsiębiorstwa. Pokazują na przykład problemy we współpracy z dostawcą, który nie zapewnia stałej, wysokiej jakości surowców, czy na procedury kontroli jakości, które nie są w stanie wychwycić wszystkich wadliwych dostaw. Połączenie operacji kontroli jakości z zarządzaniem statusem zapasu w magazynie, odzwierciedlenie w systemie decyzji podejmowanych przez dział kontroli jakości (KJ) i przekazanie ich do magazynu wymagają ścisłej integracji tych dwóch obszarów. Moim zdaniem najlepiej odpowiadają na tę potrzebę systemy zintegrowane, gdzie funkcje KJ i WM są realizowane w jednym spójnym oprogramowaniu – jako moduły te...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!