Logistyka materiałów wsparcia sprzedaży

Raport Baza wiedzy

Logistyka materiałów wsparcia sprzedaży (POS) to stosunkowo niewielka i specyficzna branża, w której usługi świadczone są przez wysoko wyspecjalizowane firmy logistyczne. Od operatorów logistycznych wymaga ona posiadania dużej sieci magazynowo-dystrybucyjnej i profesjonalnej organizacji pracy.

Logistyka POS, zwana także logistyką POSM (z ang. Point of Sales Materials), to proces logistyczny związany ze składowaniem, kompletacją i transportowaniem różnorodnych materiałów wsparcia sprzedaży oraz marketingu. Obejmuje ona swoim zakresem bardzo zróżnicowany asortyment materiałów, które nie są przeznaczone do sprzedaży klientom detalicznym, a za swój cel mają eksponowanie właściwego produktu lub informowanie o jego cechach i zaletach. Przedmiotem zainteresowania tej branży są m.in. drobne gadżety promocyjne (breloki, zawieszki, długopisy), materiały poligraficzne (plakaty, ulotki, gazetki reklamowe), stoiska promocyjne (standy, displaye, ścianki modułowe, elementy konstrukcyjne stoisk, roll-upy, oświetlenie) oraz wiele innych materiałów służących do codziennej pracy handlowców. 

 

Remigiusz Gumowski
dyrektor zarządzający XBS Logistics SA
W Polsce brakuje firm wyspecjalizowanych w tym zakresie, ale też rynek nie jest tak rozwinięty jak logistyka wyrobów gotowych....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy