Kwestia wyboru

TEMAT NUMERU Baza wiedzy

Konkurencja na rynku usług doradczych jest na tyle duża, że wybór odpowiedniego partnera do realizacji danego projektu jest nie lada sztuką. Przedsiębiorcy pytani w „Badaniu Rynku Doradztwa Logistycznego w Polsce” przeprowadzonym przez redakcje „Nowoczesnego Magazynu” i „Logistyki a Jakość” o decydujący czynnik najczęściej wskazywali na doświadczenie, jakim może się pochwalić dana firma. Jeszcze lepiej, jeśli poparte jest ono referencjami i wysokimi kompetencjami jej personelu.

Na pytanie „Jak Pan/Pani ocenia konkurencję na rynku firm z usługami doradztwa logistycznego?” najwięcej osób, bo niemal 35% odpowiedziało, że rozbieżność cenowa i kompetencyjna jest tak duża i kłopotliwa do sprawdzenia, że ocena ta jest mocno utrudniona. Niemal 27% badanych określiło ten rynek jako rozproszony. Według nich firmy różnią się pod wieloma względami: cenowym, zakresem usług, jakością, portfolio, czy zasięgiem. Natomiast 23% respondentów wskazywała na dużą rozbieżność w jakości usług, a także ich cen i posiadanych przez pracowników kompetencji. Te czynniki powodują, że wybór właściwego partnera do projektu nie jest łatwy. 
Jednocześnie ponad 90% (90,4%) osób deklaruje, że widzi różnicę pomiędzy firmami świadczącymi usługi doradztwa logistycznego a doradztwem produktowym świadczonym przez firmy sprzedające sprzęt lub oprogramowanie.

 


Nie (tylko) cena


...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy