Jak rozplanować towar, by go szybko sprzedać?

Zarządzanie Baza wiedzy

W jaki sposób ułożyć towary na półkach, żeby do koszyka klienta trafiło wszystko, o czymkolwiek zamarzy? 
Na przykład bułki tartej może przecież szukać 
przy pieczywie, przyprawach do panierki albo na regale 
z mąką i cukrem. Rozplanowanie położenia towarów 
staje się jeszcze trudniejsze, kiedy weźmiemy pod uwagę ich termin ważności i częstotliwość dostaw.
Studenci handlu i marketingu poznańskiej Akademii Ekonomicznej od 29 listopada uczą się nową metodą, 
jak nie zginąć w gąszczu tych kryteriów i najlepiej zagospodarować regały samoobsługowego marketu. 

 

W programie Space Planning by Intactix możemy zaplanować rozmieszczenie konkretnych marek piwa oraz dojrzeć, jak nasza ekspozycja będzie wyglądać w rzeczywistości.

 

Studenci AE jako jedyni w Polsce korzystają z kosztownego oprogramowania, które podarowała im firma Strategix. Poznańscy studenci poznają dwa programy: Space Planning by Intactix oraz Floor Planning by Intactix. 
— Pierwszy z nich służy przede wszystkim do porządkowania asortymentu na regałach tak, aby w sklepie znajdowało się to, na co jest popyt ze strony klientów — tłumaczy Barbara Borusiak, która na AE w Poznaniu prowadzi przedmiot nowoczesne zasady handlu i będzie wykorzystywać oprogramowanie na zajęciach. — W efekcie Space Planning pozwala ograniczyć straty, które powstają, kiedy k...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy