W 2022 r. aż 91% mieszkańców UE w wieku pomiędzy 16 a 74 rokiem życia korzystało z internetu, z czego 75% dokonało w sieci zakupu dóbr lub usług na użytek prywatny. To aż 68% populacji całej wspólnoty. Odsetek ten wzrósł z poziomu 55% w 2012 r., a najwyższego skoku dokonały Estonia (47%), Węgry (43%), Czechy oraz Rumunia (po 41%). Z analiz Eurostatu wynika, że obecnie najbardziej aktywnymi e-konsumentami w Unii są mieszkańcy Holandii (92%), Danii (90%) i Irlandii (89%).
Ważniejszy w kontekście zakupów cross-border, czyli handlu transgranicznego, jest jednak fakt, że 51% klientów sklepów internetowych dokonało transakcji u krajowego sprzedawcy. Reszta to zamówienia zagraniczne, z czego z innego kraju w UE 19%, z reszty świata poza Unią 12%. Dodatkowe 12% z nieznanych lokalizacji, a 23% pochodziło z obcego państwa, zarówno w Unii, jak i poza nią.
Rynek zakupów zwalnia, ale wciąż rozwija się na korzyść online
Tak wyrównana proporcja otwiera przed sektorem logistycznym gigantyczne możliwości, choć na tempo rozwoju e‑commerce z lat pandemii raczej nie ma co liczyć. Potwierdza to opublikowane w tym roku badanie Retail Economics i Auctane, zrealizowane w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji Włoszech, Hiszpanii oraz USA, Kanadzie i Australii. Autorzy wskazuj...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!