Specjaliści zajmujący się transportem i logistyką mówią, że są to raczej plany życzeniowe, bo w przewozach ładunków z Azji do Europy zdecydowanie dominuje transport morski i nic nie wskazuje na to, by mogło się to zmienić, aby kolej przejęła ładunki z statków. Dlaczego? Bo transport morski, poza tym, że ma duży potencjał, jest zdecydowanie najtańszy w porównaniu z transportem morskim i lotniczym. A cena jest najważniejszym, wręcz decydującym czynnikiem dla klienta przy wyborze środka transportu.
Pociąg nie jest konkurencją dla statku
Prof. Aleksander Sładkowski, kierownik Katedry Logistyki i Technologii Lotniczych Politechniki Śląskiej, podkreśla, że dziś główny potok ładunków towarowych koncentruje się na linii Daleki Wschód – Europa i tak będzie jeszcze w bardzo długiej perspektywie czasowej. – Jest oczywiste, że obecnie główna produkcja przemysłowa koncentruje się w regionach Azji Południowo-Wschodniej i Chin. I ten stan rzeczy nie ulegnie zmianie w następnych dekadach, co oznacza, że zachowa się tendencja dostawy towarów do Europy z te...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!