Czy automaty do paczek zmienią rynek dystrybucji? Automatyzacja ostatniej mili

E-commerce Baza wiedzy

W badaniu SelfMaker 80% respondentów zadeklarowało, że korzysta z paczkomatów jako formy dostawy zamówień internetowych. Czy to oznacza, że kończą się czasy przesyłek kurierskich? Zdecydowanie nie, ale segment ten jest w procesie przemian – tylko 18% badanych wskazało, że preferuje dostawę za pośrednictwem kuriera.

Za preferencjami konsumentów kryje się kilka powodów. Przede wszystkim na odbiór przesyłki z paczkomatu nie trzeba czekać w określonym miejscu i czasie (69%), a zakupy można łatwo odebrać przy okazji załatwiania innych spraw (59,7%). To prowadzi do wniosku, że paczkomaty to także oszczędność czasu (51%). Za tą formą dostawy przemawia również jej koszt, który 57% respondentów p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy