Rozwój sieci przesyłek drobnicowych to efekt zmian w gospodarce. Przedsiębiorcy coraz częściej dostarczają towar w mniejszych partiach – chcą być bardziej elastyczni wobec zmieniających się potrzeb klientów, a sami klienci wolą zamawiać mniej towaru, by nie gromadzić niepotrzebnych zapasów. W systemach logistycznych coraz większą rolę odgrywają przesyłki standaryzowane, a firmy różnych branż z zaufaniem spoglądają w stronę oferty outsourcingu usług logistycznych. Wzrost poziomu międzynarodowej wymiany handlowej i rozwój kontaktów gospodarczych dodatkowo napędzają rynek przesyłek międzynarodowych. Nic dziwnego, że w tak sprzyjających okolicznościach operatorzy logistyczni coraz częściej promują właśnie usługi drobnicowe. Dzięki wykorzystaniu krajowej i międzynarodowej siatki połączeń sieci drobnicowe mogą być z powodzeniem wykorzystywane zarówno do nadawania przesyłek okazjonalnych, jak i regularnie realizowanej dystrybucji. Dla wielu firm produkcyjnych czy handlowych to właśnie „drobnica” jest jednym ze sposobów na realizację dostaw do partnerów handlowych, a bywa i tak, że właśnie pod sieć drobnicową partnera zewnętrznego dopasowywane są (godzinowo) własne procesy logistyczne.

prezes zarządu Dachser Sp. z o.o.
Drobnicowy potencjał
Duży potencjał rozwoju przewozów drobnicowych wynika ze zmieniającego się rynku dystrybucji. W ciągu ostatnich lat obserwujemy zmianę struktury zamówień, które są coraz mniejsze i częstsze. Jest to efekt redukcji kosztów składowania i zamrażania środków finansowych w towarze – aby zredukować koszty magazynowania, zamawiane są tylko takie ilości towarów, jaki...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!