9 PARKI I CENTRA LOGISTYCZNE W POLSCE. PRZEGLĄD OFERT RYNKU www.logistykaimagazynowanie.pl miejsc pracy, co oznacza m.in. doskonałe doświetlenie jej wnętrza naturalnym światłem – 12,5% powierzchni sufitu to świetliki. Nośność posadzki (10 t/m2) pozwoli na bezpieczne wysokie składowanie, montaż linii produkcyjnych i automatyki. Z myślą o potrzebach tych urządzeń w budynku zapewniono zwiększoną moc zasilania. Standardowo budynki GLP wyposażone są w liczne rozwiązania sprzyjające niższemu zużyciu mediów: smart metering czy energooszczędne oświetlenie LED, a ich dachy przystosowane są do montażu paneli fotowoltaicznych. Nowa hala pod Wrocławiem odznaczy się także podwyższoną izolacyjnością, która pozwoli ograniczyć koszty związane z jej ogrzewaniem. Przestrzenie biurowe i socjalne dla pracowników w najnowszej części GLP Wrocław V Logistcis Centre będą zbliżone do standardów miejskich biurowców Pod Warszawą powstaje największy w Polsce budynek logistyczny z drewnianą konstrukcją dachu W miejscowości Stary Konik tuż przy wschodniej granicy Warszawy i węźle autostrady A2 trwa budowa centrum logistycznego wyróżniającego się ponadstandardowymi rozwiązaniami wpływającymi na ograniczenie śladu węglowego. Szczególną cechą projektu realizowanego przez GLP jest wykorzystanie na dużą skalę drewna jako materiału konstrukcyjnego. GLP Warsaw VI Logistics Centre znajduje się na głównym szlaku drogowym łączącym Europę Wschodnią, Środkową i Zachodnią, zaledwie pół godziny od centrum stolicy, 20 minut od Lotniska Chopina oraz kwadrans od południowych dzielnic mieszkalnych. Twórcy obiektu sięgnęli po liczne rozwiązania wpisujące się w nurt zrównoważonego rozwoju. To największy jak dotąd budynek logistyczny w Polsce (38 tys. m2 powierzchni do wynajęcia), w którym sięgnięto po drewno – to z niego wykonana jest całość konstrukcji dachu. Łącznie to prawie 1,9 tys. m3 drewna pozyskanego ze źródeł objętych certyfikatem PEFC, który potwierdza jego pochodzenie wyłącznie z lasów zarządzanych w odpowiedzialny sposób. Dźwigary nośne dachu GLP Warsaw VI są wykonane z drewnianych elementów klejonych warstwowo. Tak przygotowany materiał jest nawet o kilkadziesiąt procent bardziej wytrzymały niż „zwykłe” drewno i bezpieczny z punktu widzenia ochrony przeciwpożarowej. Klejoną konstrukcję drewnianą, w przeciwieństwie do stalowej, wyróżnia naturalna odporność, więc nie wymaga ona pokrywania ogniochronnymi powłokami pęczniejącymi. W przypadku pożaru taka konstrukcja zachowuje się bardziej przewidywalnie niż jej stalowy odpowiednik. Przekłada się to na bezpieczeństwo użytkowników i służb ratunkowych. Konstrukcja dachu GLP Warsaw VI w połączeniu z innym zastosowanymi rozwiązaniami ma wpływ na zmniejszenie wbudowanego śladu węglowego budynku z 318 do 270 kg CO2e/m2. Kolejną zastosowaną tu innowacją jest wykorzystanie pomp ciepła do ogrzewania budynku. Najemcy będą mogli też zamontować panele fotowoltaiczne na dachu. Zakończenie budowy w Starym Koniku zaplanowano na pierwszy kwartał 2025 r. zarówno pod względem komfortu, jak i rozwiązań ekologicznych. Nie zabraknie panoramicznych okien, wysokiej jakości wykładzin z materiałów z recyklingu, rozwiązań wykorzystujących deszczówkę oraz zielonych stref relaksu. Kierowcy TIRów skorzystają z przestronnego parkingu i pomieszczeń, w których będą mogli odświeżyć się po trasie. Zakończenie budowy zaplanowano na przełomie 2024 i 2025 r. GLP WARSAW VI LOGISTICS CENTRE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==