Z Polski do Hajfy. Stalowy kolos dla Morza Śródziemnego

DODATEK SPECJALNY: CASEBOOK 2021 Baza wiedzy

DACHSER Air & Sea Logistics podjął się zadania przetransportowania dźwigów statek-brzeg dla portu w Hajfie. Był to projekt na niespotykaną dotąd skalę. Nowe suwnice kontenerowe pokonały drogę z Polski przez Hamburg nad Morze Śródziemne, a ich części trzeba było odebrać od dostawców z całej Europy.

Giganty oceanów: kontenerowce i supertankowce klasy Post-Panamax. Nazwa tych statków wzięła się od tego, że są zbyt duże, by zmieścić się w śluzach Kanału Panamskiego, który jest najkrótszą drogą łączącą Ocean Atlantycki i Spokojny. Na wschodnim wybrzeżu Morza Śródziemnego leży izraelskie miasto portowe Hajfa, gdzie nawet te ogromne statki są mile widziane. 
Od 2010 r. statki typu Post-Panamax wypływają z terminalu kontenerowego HaCarmel, który może obsługiwać jednostki o długości ponad 350 m. Głębokość w...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy