Wzburzone morze kompletacji

SYSTEMY SKŁADOWANIA Baza wiedzy

Sezonowość zapotrzebowania na pracowników to w branży magazynowej norma. Szczególnie w przypadku dużych sieci handlowych, których centra dystrybucyjne muszą sobie radzić z obsługą zwiększonych obrotów przed świętami czy w okresie dużych akcji promocyjnych. Postanowiliśmy sprawdzić, jak radzą sobie największe sieci handlowe w Polsce.

W Jeronimo Martins Polska usłyszeliśmy, że proces kompletacji w centrach dystrybucyjnych sieci realizowany jest dzięki własnym pracownikom. 
– Nie korzystamy z outsourcingu w tym zakresie. Firma korzysta także z własnych magazynów, które są częścią centrów dystrybucyjnych – informuje biuro prasowe Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka.
Takich deklaracji nie usłyszeliśmy jednak wiele. Branża logistyczna była jedną z pierwszych, która otworzyła się na outsourcing i zaufała temu modelowi prowadzenia biznesu. Nic więc dziwnego, że dużym zainteresowaniem cieszy się wspomaganie zewnętrznymi pracownikami w okresie największego zapotrzebowania. 
– Współpraca Carrefour z firmami logistycznymi opiera się w 100% na outsourcingu. Po stronie naszego partnera leży więc także kwestia zapewnienia właściwej liczby pracowników do obsługi magazynów i procesów logistycznych. W okresach świątecznych operatorzy magazynowi oraz przewoźnicy są zobligowani dostosować swoje zasoby do zwiększonego zapotrzebowania przez zatrudnienie dodatkowych podwykonawców bądź agencje pracy. Także w okresie urlopowym czy większej absencji (jak zwolnienia chorobowe) operator, dysponując większymi zasobami zlokalizowanymi w wielu magazynach, jest w stanie dużo szybciej zapewnić zastępstwo i kompleksową obsługę – usłyszeliśmy w Carrefour.
To wszystko sprawi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy