Wypiorą, guziki przyszyją…

Taropak Baza wiedzy

Odzież ochronna pracowników fizycznych musi spełniać liczne wymogi – branżowe, techniczne czy BHP. Zgodnie z przepisami to pracodawca ustala, jakie środki ochrony indywidualnej (zatem i odzież roboczą) należy mieć na konkretnych stanowiskach pracy. Zapewnienie tej odzieży również pozostawiono pracodawcy –
w szczególności w zakresie prania, napraw czy odpylania i odkażania. Łatwo powiedzieć – trudniej zrobić. Chyba że skorzysta się z outsourcingu odzieży roboczej.

Usługa outsourcingu odzieży roboczej polega na wyposażaniu i regularnej dostawie kompletu czystej odzieży upranej w zautomatyzowanej pralni przemysłowej. Usługodawca dokonuje również bieżących napraw tej odzieży, a także dysponuje automatycznym systemem jej rejestracji i sortowania, dzięki czemu każdy pracownik otrzymuje swój własny komplet wypranych i uprasowanych ubrań. Firma zewnętrzna bierze na siebie konieczność zarządzania odzieżą roboczą – nie tylko prania, naprawiania czy dostaw, ale także zarządza jej jakością (i czystością). Tym samym to na niej spoczywa odpowiedzialność za dostępność i odpowiedni standard asortymentów. 

 

Co mówią badania?

Z „Badania dojrzałości outsourcingowej polskich przedsiębiorstw” przeprowadzonego w 2012 r. przez redakcję „Outsourcing Magazine” i firmę CWS Boco wynika jednoznacznie, że ponad 90% dużych i średnich firm korzysta z różnych form outsourcingu. Firmy zlecają na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy