W zgodnej opinii specjalistów — baterie trakcyjne należą do najbardziej obciążanych detali wózków elektrycznych. Są też jedynym elementem wymagającym praktycznie codziennej obsługi. Przez wiele godzin dziennie muszą dostarczać prąd niezbędny do pracy maszyny, a następnie — po częściowym, a czasem nawet po całkowitym rozładowaniu — należy im przywrócić stan zbliżony do pierwotnego. Co istotne, coraz rzadziej baterie są „obsługiwane” przez bezpośrednich użytkowników wózków widłowych, usługi serwisowe polegające na regularnych przeglądach i konserwacji, diagnostyce i ewentualnych naprawach, testach pojemności czy pomiarach innych parametrów urządzeń prowadzą wyspecjalizowane w tym temacie firmy. Jak podkreślają eksperci z Eurobatu, dzisiaj wiele firm rezygnuje z samodzielnej troski o systemy trakcyjne, zlecając to na zewnątrz. Eurobat zapewnia taką obsługę między innymi dzięki posiadaniu mobilnych stacji serwisowych.
Jak wybrać odpowiednią?
Warunki, w jakich pracują baterie, są bardzo różne. Bywa, że utrudnieniem jest szczególnie wysoka lub niska temperatura funkcjonowania, duża wilgot...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!