Wodór jako źródło paliwa o zerowej emisji

WEWNĘTRZNY TRANSPORT Baza wiedzy

Hyster rozpoczyna pierwszy na świecie program pilotażowy wózków kontenerowych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi w terminalu Fenix Marine należącym do CMA CGM w porcie Los Angeles oraz, w ramach europejskiego projektu „H2Ports”, w Hiszpanii.

Ten projekt jest częścią Kalifornijskich Inwestycji Klimatycznych, ogólnostanowej inicjatywy, która przeznacza miliardy dolarów na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, wzmocnienie gospodarki, poprawę zdrowia publicznego i środowiska oraz zapewnienie znaczących korzyści najbardziej pokrzywdzonym grupom – społecznościom i gospodarstwom domowym o niskich dochodach.
Firma Hyster rozpoczęła testy wózka kontenerowego wysokiego podnoszenia, zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi (HFC) w firmie Fenix Marine Services w porcie w Los Angeles. W oparciu o standard przemysłowy wózka kontenerowego wysokiego podnoszenia Hyster® H1050-1150XD-CH wózek jest napędzany dwoma wodorowymi ogniwami paliwowymi o mocy 45 kW produkowanym przez firmę Nuvera, będącej spółką zależną Hyster, która w całości jest własnością spółki dominującej Hyster-Yale...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy