Należy zwrócić uwagę, że bardzo wysokie przyrosty wolumenów w branży e-commerce są przyczyną zdecydowanych wzrostów także w sektorze logistycznym, a co za tym idzie – większej liczby zwrotów – zauważa Grzegorz Ogorzałek, analityk, architekt oprogramowania, IBCS Poland.
W przypadku zwrotów będących konsekwencją błędu pracownika niebezpieczeństwa mogą pojawić się na każdym etapie procesu, np. już w momencie przyjęcia towaru na magazyn. Jeśli wszystkie parametry logistyczne potrzebne do jednoznacznej identyfikacji towaru nie zostaną poprawnie wprowadzone na etapie przyjęcia, to istnieje spore ryzyko pomyłki w trakcie kompletacji. Ryzyko to rośnie wraz ze wzrostem liczby indeksów obsługiwanych przez magazyn, szczególnie jeśli istnieje duża grupa towarów o podobnych parametrach czy wyglądzie.
– Dobrze wdrożony WMS pozwala bardzo mocno ograniczyć ryzyko błędów z tego tytułu, ale tylko w sytuacji, kiedy oprogramowanie ,,wymusza” przyjęcie towaru w pełni zgodne z procedurą i pracownik nie ma możliwości ominięcia żadnego z jej etapów. Nie bez znaczenia jest też doświadczenie pracownika, który potrafi wyłapać pomyłki, niemniej jednak jedną z ról WMS-a jest właśnie taka automatyzacja procesów, która pozwala na stosunkowo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!